آرشیو دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۴
اقتصادی
۴

معاون وزیر راه و شهرسازی: پرداخت نکردن عوارض الکترونیکی در آزادراه ها جریمه دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رانندگانی که عوارض الکترونیکی به ویژه در آزادراه های تهران- شمال و همت- کرج را پرداخت نمی کنند، جریمه خواهند شد.

خیرالله خادمی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص تکلیف رانندگانی که عوارض الکترونیکی را پرداخت نمی کنند، تصریح کرد: براساس تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه، رانندگانی که اقدام به پرداخت عوارض الکترونیکی به ویژه در آزادراه های تهران- شمال و همت- کرج نمی کنند، جریمه خواهند شد.

وی افزود: در شش ماهه گذشته استقبال مردم در پرداخت عوارض الکترونیکی بسیار کم بود همین موضوع باعث نگرانی سرمایه گذاران به ویژه در آزادراه تهران- شمال و همت- کرج شده بود به طوری که آنها اقدام به گرفتن عوارض به صورت نقدی و دستی کرده بودند. علیرغم گذشت شش ماه از سرمایه گذاری ساخت آزادراه ها، هنوز بازگشت سرمایه چندان قابل توجه نبوده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اظهار کرد: الکترونیک کردن عوارض علاوه بر آنکه باعث کاهش شیوع ویروس کرونا می شود، نقش بسیار موثری در کاهش ترافیک های چند کیلومتری و همچنین کاهش مصرف سوخت و در حوزه ملی باعث حفظ محیط زیست می شود.

خادمی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه با پلیس راه هم اکنون پیامک از طرف پلیس به رانندگان ارسال می شود و آمارهای اولیه نشان می دهد که استقبال مردم از این موضوع بسیار خوب بوده است. پیامک هایی که از طرف پلیس برای پرداخت عوارض الکترونیکی به رانندگان ارسال می شود به عنوان هشدار تلقی شده و این رانندگان 72 ساعت فرصت دارند که از طریق اپلیکیشن ها اقدام به پرداخت عوارض کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا، وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده بودند که تمامی عوارضی ها باید الکترونیکی شوند.