آرشیو دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۴
اقتصادی
۴

وزارت جهاد کشاورزی: روزانه 600 ترا کتور به کشاورزان تحویل می شود

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه روزانه 600 تراکتور به کشاورزان تحویل داده می شود از توزیع انواع ماشین آلات کشاورزی در سال جهش تولید خبر داد.

کامبیز عباسی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، روند توسعه مکانیزاسیون طی ماه های اخیر را مناسب ارزیابی کرد و افزود: علیرغم تمامی محدودیت ها در سال جهش تولید، روند توسعه مکانیزاسیون با جدیت و شدت بیشتری ادامه دارد. در شش ماه نخست امسال حدود 1500 میلیارد تومان جذب تسهیلات در حوزه ماشین های کشاورزی داشته ایم که این روند نسبت به مدت مشابه سال قبل مساعدتر است.

وی از جذب 7500 دستگاه تراکتور در شش ماه نخست سال خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال 16 هزار دستگاه تراکتور جذب می شود که در سال جهش تولید این رقم قابل قبول است. تا پایان سال پیش بینی می شود که بیش از 35 تا 40 هزار انواع ادوات و تجهیزات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گیرد که بنابر آمار در شش ماهه نخست امسال در حوزه ماشین های کاشت و خاک ورزی توفیقات خوبی داشته ایم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال بیشترین سطح مکانیزه در کشور اتفاق افتاد، بیان کرد: در حال حاضر 53 هزار دستگاه کارنده در کشور آماده سازی شده است. بنابر تفاهم نامه صورت گرفته با بخش صنعت، از مردادماه امسال تا سال آینده قرار است، 800 دستگاه کمباین غلات در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط دو تا سه دستگاه کمباین غلات به کشاورزان تحویل داده می شود، گفت: روزانه بیش از 550 تا 600 دستگاه تراکتور تحویل کشاورزان داده می شود که این امر بدان معناست که چرخ مکانیزاسیون در حال گردش است. در حوزه ماشین های گلخانه، لوازم و تجهیزات و آبزی پروری توسعه مکانیزاسیون در حال انجام است.