آرشیو دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۳۸۲۸
جهان
۸

رویداد

درگیری حامیان و مخالفان ترامپ در پورتلند

فرماندار اورگان در مورد ورود گروه های حامی رئیس جمهوری آمریکا به پورتلند و تشدید درگیری در این شهر هشدار داد. به گزارش ان بی سی نیوز، از روز شنبه تعدادی از گروه های افراطی حامی دونالد ترامپ وارد پورتلند شده اند و با این اقدام پلیس انتظار می رود که درگیری ها در این شهر میان مخالفان و موافقان ترامپ تشدید و به خشونت کشیده شود.

تظاهرات اسرائیلی ها مقابل منزل نتانیاهو

معترضان اسرائیلی در مقابل محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تظاهرات کرده و خواهان استعفای او در پی نحوه تعاملش با بحران کرونا شدند.

ادامه اعتراضات مصری ها علیه سیسی

مصری ها برای هفتمین روز متوالی علیه نظام عبدالفتاح السیسی به خیابان ها آمدند. هم زمان نیز مصری های مقیم خارج تظاهراتی در همبستگی با معترضان در داخل برگزار کردند.

اتهام دروغگویی  به خبرچین آمریکا

براساس گزارشی، فردی که علیه یکی از نزدیک ترین دستیاران نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا برای آمریکا خبرچینی کرده، به دروغگویی به مقام های امنیتی آمریکا در پرونده ای که در آن میلیون ها دلار پول با جت های خصوصی نقل و انتقال داده شده تا تحریم های آمریکا را نقض کنند، متهم شده است.

ارسال تجهیزات نظامی آمریکا  به سوریه

منابع خبری از ارسال تجهیزات نظامی جدید آمریکا و استقرار این تجهیزات در پایگاه های این کشور در سوریه خبر دادند.

تشبیه ترامپ به گوبلز

جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در مصاحبه ای با شبکه ام اس ان بی سی گفت: مطمئن نیستم طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در انتخابات نوامبر تصمیم خود را برای رای دادن به او نگرفته باشند.

 ترامپ به نوعی شبیه جوزف گوبلز، وزیر پروپاگاندای رایش سوم است. آن قدر یک دروغ را تکرار می کند که در ذهن ها به واقعیت تبدیل می شود.

سفر وزیر خارجه چین به ژاپن

شبکه تلویزیونی «ان اچ کی» ژاپن گزارش داد «وانگ یی می»، وزیر خارجه چین به زودی در اکتبر برای مذاکراتی با همتای ژاپنی خود، «توشیمیتسو موتگی» و «یوشیهیده سوگا»، نخست وزیر این کشور، به ژاپن می رود.