آرشیو دو‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۴
جامعه
۱۰

# پرسه در فضای مجازی

شرط تحقق خبر خوب

 مهدی عسگری: «طرح مکانیزم ماشه ناظر بر اسلحه ای است با خشاب خالی؛ نه ادعای واهی ترامپ، تهدید و تحریم جدیدی محسوب می شود و نه عدم پذیرش آن در شورای امنیت دلیل جشن. وضع اقتصادی امروز جامعه محصول مکانیزمی است که دولت، تحویل کدخدای نظام سلطه داد خبر خوب با عبور از گفتمان وادادگی و غرب گدایی واقعیت می یابد.»

ماجرا چیست؟

 حجت اله عبدالملکی: «اخیرا با بعضی ایرانیان خارج از کشور برخورد کرده ام که می خواهند مبالغ سنگینی ارز وارد کشور کنند، اما به سد دستگاه های دولتی خورده اند! در این شرایط جنگی مرتب از آنها اسناد طلب و سنگ اندازی می کنند! مسئولین ذی ربط توضیح دهند که داستان چیست؟! نکند ملاحظات غیرقانونی FATF مانع است؟!»

چرا ارزش پول ملی کم شد؟

 امیر سیاح: «ارزش پول ملی به همان اندازه که به ذخایر ارزی و مازاد تجاری و اقتدار بانک مرکزی مربوط باشد، به اعتبار دولت هم مربوط است. وقتی رئیس دولتی با وعده ها و شگفتانه های پوچ مثل گشایش اقتصادی، اعتبار و اعتماد عمومی به دولت را به باد می دهد، جهش بی حد و مرز نرخ ارز هم تعجبی ندارد.»

این بود فهم زبان دنیا؟!

 کاربری نوشت: «سال 92: کلید حل مشکلات بستن با کدخداست؛ سال99: مردم آدرس لعن و نفرین، کاخ سفید است. معلوم شد هم زبان دنیا را نمی فهمند هم کلاه... سرشان رفت.»

تاریخ فراموشت نمی کند

 علیرضا اکبری با انتشار این تصویر (حجت الاسلام عمار عمارلو) نوشت: «‏پنج سال پیش در چنین روزی به همراه خانواده پشت دیوار مجلس تحصن کرد که مانع یکی از بدترین توافقات تاریخ ایران شود. آن روزها عامه مردم هم علیه او بودند، کار او را اقدامی علیه رفاه و منافع شان می دانستند. آن روزها مردم از ذوق شان در خیابان می رقصیدند...»

فکرش را نمی کردند!

 محمدمهدی غلامپور: «‏اون زمان که صهیونیست ها مشغول خیال پردازی برای «طرح یونین» بودند یا کاندولیزا رایس آمریکایی، جنایت های اسرائیل در جنگ لبنان را «درد زایمان خاورمیانه جدید» تعبیر می کرد، هرگز گمان نمی کردند که ‎ایران یکپارچه مثل 8 سال دفاع مقدس خود، اجازه تجزیه کشور های منطقه را نیز به آنها نخواهد داد.»