آرشیو دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۷۴۵۵
ایران زندگی
۵

وزیر آموزش و پرورش: در حال جمع آوری ایرادات شاد و رفع آن ‎ها هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال جمع آوری ایرادات شاد و رفع آنها هستیم. عمده اشکالات یا ناشی از ابزار مورد استفاده نرم افزار بوده یا مربوط به زیرساخت ها، اینترنت و پهنای باند است.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی درباره ایرادات وارد بر سامانه شاد و نارضایتی خانواده ها و والدین از کند بودن شبکه شاد، گفت: همکاران خود را مامور کرده ایم که اشکالات مختلف شاد را جمع ‎ آوری کنند و در این ارتباط با مجموعه های مرتبط برای حل مسائل و مشکلات در حال رایزنی هستیم.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که «شاد» یک نرم افزار بومی است، ما در حال حاضر حدود 110 هزار مدرسه در سراسر کشور داریم که بیش از 550 هزار کلاس دارند و در برخی از روزها بیش از 100 هزار ارتباط زنده بر بستر شاد انجام می ‎شود. ممکن است حجم انبوه ارتباطات، ایراداتی را در حوزه عملیات به وجود آورد ولی همه تلاش ما این است که این ایرادات در اسرع وقت برطرف شود.

 وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا همچنان هزینه حجم مصرفی اینترنت در سامانه شاد رایگان نشده است گفت: وزارت ارتباطات در این زمینه قول رایگان شدن حجم مصرفی اینترنت نرم افزار شاد را داده است و آموزش و پرورش تحقق این وعده را حتما پیگیری خواهد کرد.