آرشیو دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۴۷۵۴
صفحه آخر
۱۶

نشست روز

بر خوان شمس و مولانا

همایش «بر خوان شمس و مولانا» امروز دوشنبه با نشست «مولانا در جهان امروز و شارحان مثنوی و انتظارات مثنوی خوانان امروز» در مرکز فرهنگی شهر کتاب آغاز می شود.

این نشست با سخنرانی محمدعلی موحد از ساعت 11 آغاز می شود و پس از آن سخنرانی های همایش به این ترتیب ادامه پیدا می کنند: «روایتی لکانی از غزلیات شطح آمیز مولوی» با سخنرانی مریم حسینی، «هنر مولانا در وزن و قافیه غزل» با سخنرانی حمیدرضا شایگان فر، «بازیابی سبک شخصی مولوی در غزلیات شمس با استفاده از تکنیک جریان سیال ذهن» با سخنرانی مینا بهنام.

در آغاز این همایش، علی اصغر محمدخانی معاون فرهنگی شهر کتاب نیز، درباره «امکان شرح و ترجمه پذیری غزلیات شمس و کارنامه مولوی پژوهی در یک سال گذشته» سخنرانی می کند.

 پدیدارشناسی و تجربه سیاسی

به همت جامعه ایرانی پدیدارشناسی انجمن علوم سیاسی ایران، نشست علمی پدیدارشناسی و تجربه سیاسی اخلاقی: بیناسوبژکتیویته، جماعت گرایی و طبیعت خیر مشترک ما برگزار می شود.

 این سخنرانی توسط ایچ. پیتر استیوز، استاد فلسفه دانشگاه دیپال شیکاگو و با دبیری حمید ملک زاده و ترجمه همزمان شهاب غدیری، یکشنبه 20 مهرماه برپا می شود. این نشست از ساعت 18:30 الی 20:30 با پخش آنلاین در بستر سرور مجازی https://b2n.ir/983728 برگزار می شود.

 حضور در این نشست علمی برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09337357576 تماس بگیرند.