آرشیو دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۴۹۹۶
روند
۱۴

تحلیل تکنیکال صنعت لاستیک نشان می دهد: اصلاح عمیق و محدوده مهم

محمد بنیادی / کارشناس آموزش کارگزاری آینده نگر

خوارزمی همان طور که در نمودار ملاحظه می کنید شاخص صنعت لاستیک پس از یک رشد شدید تا محدوده 462389 وارد اصلاح شده و این اصلاح چه به لحاظ زمانی و چه قیمتی نسبت به اصلاح های قبلی عمیق تر است. در حال حاضر این صنعت در موج اصلاحی 3 or C قرار دارد و با توجه به شکست سطح حمایتی 324937 واحد در حال نزدیک شدن به حمایت بعدی فیبوناچی خود در محدوده 260678 واحد است که بسته به شتاب ریزش همزمان محدوده سقف کانال بلندمدت که قبلا شکسته شده، خواهد بود. در صورت از دست رفتن این رقم، حمایت بعدی در محدوده 212793 واحد است و در صورت برگشت قیمت از محدوده مشخص شده هدف اول سقف قبلی این شاخص خواهد بود.

 گروه صنعتی بارز(پکرمان)

نماد پکرمان پس از افزایش قیمت تا 4068 تومان وارد اصلاح شده و در یک ساختار زیگزاگی در حال اصلاح قیمتی است. نکته ای که در نمودار قیمت این کمپانی وجود دارد اینکه آرایش سروشانه همراه با واگرایی منفی شکل گرفته است که در سقف قیمت به وضوح دیده می شود و باعث اصلاح بیشتر نماد شده است. در حال حاضر قیمت به اندازه حداقل هدف الگوی سروشانه(فاصله سر تا خط گردن) اصلاح کرده و در منطقه حمایتی 2هزار تومان قرار دارد. در صورت برگشت قیمت از این محدوده هدف اول قیمتی 2650 تومان و هدف دوم 4هزار تومان خواهد بود و در صورت از دست رفتن این حمایت، رقم حمایت بعدی در محدوده 1650 تومان است.

 ایران تایر(پتایر)

قیمت پس از حرکت شدید به سمت 12637 تومان تا قیمت 7700 تومان اصلاح و حرکت به سمت سقف قبلی را آغاز کرد و نتوانست سقف قبلی خود را رو به بالا بشکند و دوباره وارد اصلاح زیگزاگی شده است. در حال حاضر محدوده حمایتی اول 8700 و در صورت از دست رفتن، 7700 تومان حمایت بعدی سهم خواهد بود. در صورت برگشت از حمایت اول هدف اول 12637 تومان و هدف دوم قیمتی در محدوده 14400 تومان است.