آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۵
اخبار کشور
۹

شماری از آتش نشانان اصفهان حل مشکلات خود را خواستار شدند

شماری از آتش نشانان اصفهان با حضور در مقابل استانداری اصفهان خواهان رسیدگی به مسائل و مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش ایرنا،  نماینده آتش نشانان در این اجتماع با اشاره به اجرای برخی مواد قانونی حقوق و مزایا در سایر شهرستان ها، گفت: آتش نشانان حقوق قانونی خود را خواستار هستند.

حمیدرضا قربی افزود: با وجودی که طبق ماده شش قانون تامین اجتماعی شغل آتش نشان ها مشمول مشاغل سخت و زیان آور می شود مزایای آن به آتش نشان های اصفهان تعلق نگرفته است و درخواست ما آن است که این مزایا به ما تعلق گیرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در همه شهرستان ها و حتی شهرهای اطراف اصفهان از جمله دولت آباد، شاهین شهر و سایر شهرها حقوق و مزایا و بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور به آتش نشان ها تعلق می گیرد و تنها شهرداری اصفهان است که مزایایی همچون شب کاری، جمعه کاری را مطابق با قانون مشاغل سخت و زیان آور پرداخت نمی کند.

وی اظهارکرد: برغم مذاکرات و رایزنی های صورت گرفته و ارائه مدارک و اسناد طی سه ماه گذشته نه تنها این حقوق و مزایا پرداخت نشد بلکه در ماه گذشته 500هزار تومان از حقوق این بخش از نیروهای آتش نشانی کسر شده است.

نماینده آتش نشانان معترض اصفهان افزود: از سوی دیگر شهرداری اصفهان در اقدامی خلاف قانون سال هاست که با آتش نشان ها به صورت شرکتی و مستخدم موقت قرارداد منعقد می کند.

وی اضافه کرد: آتش نشانی اصفهان قریب 20 سال است که هیچ تبدیل وضعیتی نداشته است.

یکی از آتش نشانان اظهارداشت: بحث اعمال سختی کار در حکم آتش نشانان در سال 97 تصویب شد اما با وجود گذشت دو سال هنوز این امر برای آتش نشانان کلانشهر اصفهان اعمال نشد و آنها از مزایا و حقوق آن بی بهره هستند.

وی افزود: اصفهان معین تهران و دارای دو میلیون نفر جمعیت  است اما حقوق ما از برخی از شهرها که جمعیت بسیار کمتری دارند، پایینتر است و تفاوت آشکاری دارد.

وی با اشاره به مسائلی درباره نحوه تنظیم قرارداد آتش نشانان، حق شیفت و اضافه کاری، گفت: تاکنون جلسه های مختلفی با مسئولان استانداری، شهرداری، شورای شهر و سازمان آتش نشانی اصفهان در این زمینه برگزار کردیم و خواهان رسیدگی به این خواسته ها و مشکلات شدیم.