آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۵
اخبار کشور
۹

نوزدهمین فرد مرتبط با پرونده مالی شهرداری بوشهر بازداشت شد

دادستان بوشهر گفت: سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر به عنوان نوزدهمین نفر مرتبط با پرونده مالی شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشهر دستگیر شد.

علی حسن پور، در گفت وگو با ایرنا افزود: حسب دستور قضایی  این فرد بعد از تفهیم اتهام با صدور قرار تامین کیفری برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره کل اطلاعات استان بوشهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: عزم دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی برای برخورد با هرگونه تخطی و تخلفی در این زمینه جزم است و هیچ گونه مماشاتی با هیچ  فرد و یا گروهی نخواهد داشت.

دادستان بوشهر گفت: در پی رسیدگی به پرونده تخلف های مالی در شهرداری بوشهر بررسی ها دلالت بر این دارد که اتهاماتی از این حیث متوجه برخی از افراد در شورای شهر است.

حسن پور ادامه داد: رسیدگی به اتهام افراد دستگیرشده در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر در حال انجام  است.

دادستان بوشهر گفت: پیش از این نیز در تداوم رسیدگی به پرونده سوءاستفاده مالی در شهرداری بوشهر 14 نفر از کارکنان این شهرداری و چهار نفر از اعضای شورای شهر به اتهام اختلاس حسب دستور قضایی از سوی اداره کل اطلاعات این استان دستگیر شده بودند.

وی بیان کرد: این افراد پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین کیفری برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره کل اطلاعات استان بوشهر قرار دارند و پرونده در شعبه هفتم بازپرسی این دادسرا در جریان رسیدگی است.

دادستان بوشهر اضافه کرد: بیشتر افراد دستگیرشده از مسئولان و کارشناسان امور مالی شهرداری بوشهر هستند که در دوره مسئولیتی و خدمتی خود متهم به اختلاس شده اند.

وی یادآور شد: پرونده اتهامی افراد دستگیرشده در مرحله تحقیق است و هنوز مبلغ اختلاس مشخص نیست.