آرشیو پنج‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۷۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۶

برخی از چهره های یک

حسین پاکدل

شبکه های سیما و به ویژه یک، سال های ابتدایی تا تاسیس و تا دهه پیش مجریان ثابتی داشتند که برنامه های شبکه را اعلام می کردند. یکی از نخستین مجریان این شبکه، حسین پاکدل بود که در سال های جنگ چهره و صدای او در خاطر بسیاری از مخاطبان مانده است.

هرمز شجاعی مهر

سیمای او، بینندگان تلویزیون را یاد سیمای خانواده می اندازد. برنامه ای که نزدیک 30سال روی آنتن شبکه یک سیما رفته است. او سابقه مطبوعاتی و اجرای دیگر برنامه های تلویزیونی هم دارد، اما بیش از هر چیز با مجریگری در شبکه یک سیما معروف شده است.

اقبال واحدی

این مجری و گزارشگر شبکه یک سیما را بیشتر به خاطر اجرای برنامه صبح بخیر ایران و گزارش های او از سراسر ایران می شناسند. او که تحصیلکرده رشته فیلمسازی است، بیشتر به عنوان مجری صداوسیما شناخته می شود و لحن پرانرژی ای در اجرا دارد.

شهاب حسینی

یکی از چهره های سینمایی است که از رادیو و تلویزیون بالنده شد. بازیگر مطرح این روزها با اجرا در شبکه یک سیما خود را به مخاطبان شناساند. او در دهه70، اجرای برنامه نوجوانانه اکسیژن از شبکه یک سیما را بر عهده گرفت.

امیرحسین مدرس

از اواسط دهه60 فعالیتش را با صداوسیما شروع کرد. یکی از برنامه هایی که با اجرایش توانست میان مخاطبان به شهرت برسد، نیمرخ بود که اوایل دهه70 از شبکه یک پخش می شد. مدرس اما فعالیتش را به دنیای اجرا خلاصه نکرد .

فریده فرخی نژاد

یکی از چهره های نوستالژی اخبار سیماست. او که بیشتر در اخبار سراسری، خبرهای بین الملل را اعلام می کرد، در این سال ها به آموزش در گویندگی روی آورده. فرخی نژاد یک خانواده خبری دارد و مادر دو خبرنگار صداوسیما، زینب و زهرا چخماقی است.