آرشیو پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۷
ورزشی
۹
نکته ورزشی

نبود نظارت این بار ارزش ها را زیر سوال برد!

سرویس ورزشی: نوزدهمین نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی تهران (Sportex Iran) از 5 الی 8 مهر 1399 در محل نمایشگاه های بین المللی شهر تهران با حضور وزیر وزرش و معاونینش در مراسم افتتاحیه، برگزار شد. در این نمایشگاه که بسیاری از فدراسیون های ورزشی نیز به آن دعوت شده بودند، شاهد استفاده ابزاری از بانوان ورزش کشور در راستای تبلیغ تجهیزات و مکمل های ورزشی و ابزاری برای سود جویی و منفعت طلبی عده ای خاص در قالب یک نمایشگاه مثلا ورزشی بودیم.

پس از انتشار تصاویر این نمایشگاه انتقادهای زیادی از وزارت ورزش و جوانان بابت صدور مجوز برگزاری نمایشگاه و حضور وزیر ورزش و معاونانش در مراسم افتتاحیه صورت گرفت که جعفر سمیعی، مدیرکل حراست این وزارتخانه در گفت و گویی با خبرگزاری فارس عنوان داشت: این نمایشگاه هیچ ارتباطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد و زیر نظر شرکت نمایشگاه ها برگزار می شود.

او همچنین یادآور شد به دلیل حمایت از تولید ملی، وزیر ورزش و جوانان در روز افتتاحیه، از این نمایشگاه بازدید کرد و وزارت ورزش هیچ اطلاعی از این که چه افرادی در برگزاری و اجاره غرفه های نمایشگاه مشارکت کردند، نداشت. پس از سمیعی دیروز سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان هم گفت: نمایشگاه تجهیزات ورزشی مثل همه نمایشگاه ها متولی اش شرکت نمایشگاه های بین المللی وابسته به وزارت صمت است. آنها هم مجوزش را صادر می کنند و هم برگزارکننده اش هستند و وزارت ورزش هیچ گونه نقشی در برگزاری این نمایشگاه و حواشی آن ندارد.

موضع گیری مسئولان وزارت ورزش نشان دهنده آن است که مسئولیت این نمایشگاه و اتفاقات تلخ آن با وزارت صمت بوده، وزارتخانه ای که 5 ماه وزیر نداشت و تازه روز دوشنبه وزیر جدید خود را شناخت. اینکه وزارت ورزش ، صمت را مقصر می داند، در اصل ماجرا تفاوت چندانی ندارد. نبود نظارت باعث بروز چنین اتفاقاتی می شود، اگر نظارت درست چه در ورزش و چه در سایر قسمت ها باشد، چند شرکت کوچک به خود اجازه نمی دهند برای جلب مشتری و فروش بیشتر بسیاری از ارزش ها را زیر سوال ببرند.