آرشیو پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹، شماره ۷۴۵۸
ایران زمین
۱۱

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار مشاور فرماندهی کل قوا مطرح کرد

فرودگاه بین المللی چابهار تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد

زاهدان - در دیدار استاندار سیستان و بلوچستان و حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی، مسائل مربوط به فرودگاه چابهار و توسعه سواحل مکران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی با توجه به تایید و حمایت مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی، از ایده احداث فرودگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار در مراحل اولیه پیگیری اخذ مجوز، آن را راهگشا و موجب ایجاد تفاهم  دست اندرکاران و صدور مجوز فرودگاه دانست. موهبتی با اشاره به سرعت عمل و پیشرفت شتابان کار احداث فرودگاه چابهار، گفت برنامه ریزی این است که فرودگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار تا پیش از پایان این دولت بهره برداری شود و با روند فعلی پیشرفت فیزیکی پروژه، اگر بازدارندگی نباشد امیدواریم حتی تا پایان سال، پرواز در این فرودگاه انجام شود.

در این نشست که نمایندگان کنسرسیومی از تعدادی از شرکت های سرمایه گذار در سواحل مکران حضور داشتند، مدنی نماینده کنسرسیوم گفت: ما با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی آمادگی مان را برای سرمایه گذاری در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، شیلات، صنایع دریایی و خدمات با مشارکت مردم در سرمایه گذاری اعلام می کنیم و درخواست پشتیبانی و مساعدت از استاندار برای واگذاری زمین و صدور مجوزهای لازم داریم.

مدنی گفت: پیش بینی اولیه سرمایه گذاری مبلغ پنج هزار میلیارد ریال است که 40 درصد آن به صورت سهام از سرمایه های مردم و بومیان علاقه مند به مشارکت در این سرمایه گذاری بزرگ و بقیه از بخش خصوصی تامین خواهد شد.