آرشیو پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹، شماره ۷۴۵۸
اقتصادی
۸
بنگاه

هرمزگان قطب دوم فولاد کشور خواهد شد

مدیرعامل فولاد هرمزگان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و همتی استاندار استان هرمزگان برگزار شد، تاکید کرد با توسعه های انجام شده و در دست انجام، استان هرمزگان  به قطب دوم فولاد کشور تبدیل خواهد شد.

به رغم محدودیت ها ایران دهمین تولیدکننده فولاد

فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان ضمن تشکر از حضور معاون اول رئیس جمهوری در جمع صنایع استان و قدردانی از کمک و همکاری های استاندار هرمزگان، با اشاره به تحریم های ظالمانه امریکا گفت: بیشترین حجم این تحریم ها بعد از صنایع نفت و گاز، شرکت های فولادی از جمله فولاد مبارکه، هرمزگان و... را هدف قرار داد و با وجود تمام این محدودیت ها ایران با افزایش تولید در رده دهم کشورهای تولیدکننده فولاد جهان قرار گرفت.

ارزانی در ادامه گفت: با توجه به برنامه توسعه فولاد کشور و تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404، با وجود زیرساخت های مطمئن، مجاورت با آب های نیلگون خلیج فارس و عدم وجود مشکل آب در استان هرمزگان، می توان در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس حداقل 10 میلیون تن فولاد تولید کرد. مهندس ارزانی با اشاره به تاثیر این رویداد بر توسعه پایدار منطقه گفت: در حال حاضر 4 میلیون تن فولاد در منطقه ویژه تولید می شود و برای تحقق تولید 10 میلیون تن فولاد، نیاز است بین 6 الی 7 میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد در استان اضافه شود و به این ترتیب استان هرمزگان به دومین قطب صنعت فولاد کشور تبدیل خواهد شد .ارزانی با اشاره به این موضوع که در کشور بیش از 30 میلیون تن فولاد تولید می شود و حدود 15 میلیون تن آن مصرف در داخل کشور دارد، گفت: نیمی از تولید فولاد کشور باید صادر شود وصادرات انتخاب نیست بلکه اجبار است، در غیر این صورت واحدهای فولادی دچار کاهش تولید خواهند شد. ولی متاسفانه در پنج ماهه اول سال 99 نسبت به 98 با افت حدود 40 درصدی صادرات مواجه هستیم. وی ایجاد مشوق های اقتصادی از جمله تسهیلات کم بهره و غیره را بخشی از راه حل  جهت افزایش صادرات و ارزآوری عنوان کرد.