آرشیو یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۱۱
بورس
۱۰

صدای سهامدار

روزنامه «دنیای اقتصاد» مشکل سهامداران خرد در بازار سرمایه را در این ستون پوشش می دهد. شما خوانندگان که در بازار سهام فعال هستید، می توانید در صورت مواجهه با هر مشکلی در این حوزه از طریق واتس اپ یا پیامک برای ستون «صدای سهامدار» به شماره 09100897244پیام بفرستید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید. نظرات شما ضمن درج در این ستون پیگیری خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که از چاپ نظرات حاوی توهین معذوریم. درج پیام مخاطبان صرفا انعکاس نظرات است و به معنای موافقت با آن نیست.

   6317...0914: سهامی که من خریدم در یک ماه و نیم اخیر دو بار نمادش تعلیق شده بدون اینکه از قبل به سهامداران اطلاع دهند. در طول این یک ماه و نیم 10 روز رفع تعلیق شد اما هر روز از قیمت آن کاسته شد و منفی خورد. در چنین بازاری توقع سهامداران این است که اگر بازارگردانی وجود دارد، اطلاعات را در اختیار سهامداران قرار دهد تا این گونه بلاتکلیف و سرگردان نباشیم.

   2779...0912: بنده با اندک سرمایه ای که از طریق فروش وسایل شخصی پس انداز کرده بودم سهام «صیکو» و «هاباد» را از بورس خریدم به این امید که از نظر معیشتی به خانواده ام کمکی کرده باشم اما الان این نماد دچار مشکل شده. وقتی می خواهم بفروشم دارایی را صفر نشان می دهد و کارگزاری مفید هم جوابگو نیست. لطفا راهنمایی کنید در این شرایط برای فروش چه کاری باید انجام دهم.

   4047...0992: از تیرماه 30 درصد اول سهام عدالتم را برای فروش به کارگزاری سعدی واگذار کردم اما متاسفانه هنوز پول کامل فروش سهامم را برایم واریز نکرده اند.30 درصد دوم را هم مرداد برای فروش گذاشتم که آن را هم پرداخت نکردند. مسوولان کارگزاری سعدی هم جواب درستی به من نمی دهند.

   1621...0914: کارگزاری فارابی باید به حال سامانه معاملاتی خود چاره ای بیندیشد. این سامانه وسط سفارش ها دائما هنگ می کند و بیشتر مشتریانی که من می شناسم هم در حال تغییر کارگزاری خود هستند.

   5400...0919: 30درصد دوم سهام عدالت خود را در بانک کشاورزی بجنورد برای فروش واگذار کردم، الان حدود 50 روز از این واگذاری می گذرد اما یک ریال هم برای من واریز نکردند، این در حالی است که با توجه به وضعیت اقتصادی، مشکلات مالی بسیاری دارم و برای گذران زندگی مجبور شدم سهام عدالتم را بفروشم. لطفا مسوولان به حال ما فکری کنند و مشکلات فروش سهام عدالت را حل وفصل کنند.