آرشیو یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۱۱
بانک و بیمه
۱۲
خبر

پرداخت مستمری ماهانه به 125 هزار خانوار دارای معلولیت بینایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با موسسات و انجمن های غیردولتی فعال در حوزه نابینایان از پرداخت مستمری ماهانه به 125 هزار خانوار دارای معلولیت بینایی خبر داد.

به گزارش «ایلنا» به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری با گرامیداشت روز جهانی ایمنی عصای سفید و تبریک به فعالان جامعه نابینایان گفت: مبلغ مستمری ماهانه از 53 هزار تومان به 200 هزار تومان و برای خانوارهای 5 نفره به 600 هزار تومان افزایش یافته است. او تاکید کرد: معتقدیم این مبلغ با شرایط مطلوب فاصله دارد، اما امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته منابع مالی بیشتری به این موضوع اختصاص یابد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: جامعه نابینایان 203 هزار نفر جمعیت دارند که 130 هزار نفر مرد و 73 هزار نفر زن هستند و یکی از فرهیخته ترین و اندیشمندترین افراد در عرصه های علمی به شمار می روند.

شریعتمداری درخصوص کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت نیز گفت: پرداخت کمک هزینه معیشت به معلولان فاقد شغل و درآمد که دهک های یک تا سه هستند به منابع مالی زیادی نیاز دارد که با مذاکرات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه امیدواریم در جهت تامین مالی آن قدم های موثری برداشته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بودجه 30 هزار میلیاردی برای اجرای کامل قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: تامین یکجای این بودجه برای دولت مشکل خواهد بود، ولی باید اقدام جدی برای تخصیص بودجه 100 درصدی سال 1399 و دریافت کمک از محل سایر اعتبارات در بودجه سال 1400 صورت گیرد.

شریعتمداری به ایفای نقش مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی اشاره و تصریح کرد: باید از ظرفیت بنگاه های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اولویت تامین هزینه های افراد دارای معلولیت بهره گیری شود. وی با اشاره به اینکه در حوزه قانون گذاری برای افراد دارای معلولیت، فعالیت های مثبتی در کشور انجام شده و مشکلی در این بخش نداریم، افزود: عمده مشکلات مربوط به جامعه معلولان به دلیل عدم اجرای قوانین است که نظارت و پیگیری جدی را می طلبد که با تشکیل شورای نظارت بر قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت بخش زیادی از مشکلات مرتفع خواهد شد.