آرشیو یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۸۲
ورزش
۱۷

زندی: استقلال در مهمترین برهه فصل است

فریدون زندی، پیشکسوت استقلال یکی از مربیانی است که می توانست به این باشگاه ملحق شود اما او تصمیم گرفته در آلمان به کارش ادامه دهد. فریدون که در فوتبال آلمان رشد کرد، در لیگ برتر بازی کرد اما برای آموزش مربیگری، دوباره به آلمان رفت.  

حالا او یکی از مربیان آینده دار فوتبال ایران به حساب می آید. زندی پله پله بالا می رود و هیچ بعید نیست روزی روزگاری حتی به بوندسلیگا برسد. زندی که این روزها سرگرم مربیگری است، درباره استقلال هم اظهاراتی می کند.

 مهمترین برهه فصل

استقلال در مهمترین برهه فصل است. این تیم همیشه پیش از فصل مشکل داشته که در این چند سال بد شروع کرده است. استقلال مدتی درگیر حاشیه بود ولی الان به آرامش نسبی رسیده است.

به نظرم اگر تیم می خواهد موفق باشد، باید حالا بهترین عملکرد را داشته باشد. الان مهمترین نکته بدنسازی مناسب است. فصل پیش رو به خاطر کرونا شاید تعطیلی داشته باشد و بنابراین باید استقلال بهترین برنامه ریزی برای بدنسازی را داشته باشد.

 حفظ اسکلت استقلال

یکی دیگر از مشکلات استقلال تغییرات زیاد است. هر سال می بینیم بازیکنان زیادی از استقلال جدا می شوند و می روند. بعد باشگاه با هزینه بیشتر بازیکنان دیگری می آورد که خیلی وقت ها خوب ظاهر نمی شوند. این یک اشتباه است. وقتی تیم موفق بوده باید مدیران هر طور شده اسکلت تیم را حفظ کنند. الان هم شاهد تغییراتی در استقلال هستیم. مدیران هر طور شده باید دیاباته و میلیچ را برگردانند و بازیکنی مثل قائدی را حفظ کنند. مشکلی که الان وجود دارد، کمبود بازیکن است. باشگاه بازیکن جدید خارجی هم نمی تواند بیاورد. بنابراین باید هر طور شده اسکلت تیم را حفظ کند. استقلال فصل گذشته تیم خوبی داشت. فکر می کنم حواشی به تیم ضربه زد. امسال با حفظ مهره ها و آرامش می توان موفق بود.

 باید زمان داد

از الان نباید قضاوتی درباره کادر فنی داشت. مربیانی که آمده اند همه استقلالی هستند. امیدوارم موفق باشند. هوادار باید به کادر جدید فرصت دهد. نباید زود قضاوت کرد. آنها به زمان نیاز دارند، درست مثل بازیکنی که تازه به یک باشگاه رفته و فرصت می خواهد.