آرشیو یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۱۱
ورزش
۳۲

اخبار داخلی

فرصت کوتاه برای نجات آل کثیر

دنیای اقتصاد : عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس ساعاتی پیش از بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شش ماه از حضور در میادین محروم شد. دلیل اعمال این حکم سنگین هم برداشت های نژادپرستانه از شادی گل او بود. حالا با درخواست پرسپولیس، رای تفصیلی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه ایرانی ارسال شده است. سرخپوشان تنها تا سه روز دیگر مهلت دارند با ارسال لایحه دفاعی، محرومیت آل کثیر را کاهش بدهند یا از بین ببرند. در غیر این صورت عیسی علاوه بر غیبت در فینال لیگ قهرمانان، تا پایان سال در مسابقات داخلی پرسپولیس هم به میدان نخواهد رفت.

نایب قهرمانی برای نابغه شطرنج ایران

ایسنا : دور آخر سوپرتورنمنت حضوری شطرنج در نروژ برگزار شد که طی آن علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی در بازی کلاسیک توانست یان کریشتف دودا را با مهره سفید شکست دهد و نایب قهرمان این مسابقات بزرگ شود. مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج جهان پیش تر موفق شده بود قهرمان زودهنگام این رقابت ها شود. او جایزه 74 هزار دلاری قهرمان را گرفت و فیروزجا هم پاداش 39 هزار دلاری نفر دوم را دریافت کرد. تمامی بازی های این تورنمنت به صورت زنده از تلویزیون نروژ بخش شد.

مهلت یک ماهه جودو به پایان رسید

ایسنا : دادگاه رسیدگی به شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو در اعتراض به تعلیق کامل جودوی ایران به بهانه روبه رو نشدن ورزشکاران ایران مقابل جودوکاران رژیم صهیونیستی روز 26 شهریور در لوزان سوئیس برگزار شد. قضات دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در نهایت پس از شنیدن اظهارات شهود و وکلای دو طرف، به فدراسیون جودوی ایران و فدراسیون جهانی جودو یک ماه فرصت دادند تا به تفاهم برسند، در غیر این صورت دادگاه CAS پس از یک ماه رای خود را درخصوص این پرونده اعلام خواهد کرد. این مهلت دیروز به پایان رسید و در نهایت باید دید چه رایی برای این پرونده صادر می شود.