آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۳
اقتصادی
۴

اختلاف قیمت 7 هزار تومانی گوجه فرنگی از میدان مرکزی تا مغازه

درحالی که هر کیلوگرم گوجه در میدان مرکزی تهران هفت تا 10 هزار تومان قیمت گذاری شده است، این محصول در سطح شهر 12 تا 16 هزار تومان به فروش می رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم قیمت عمده فروشی انواع میوه و تره بار در میدان مرکزی میوه تهران اعلام شد و این نرخ های ملاک قیمت گذاری انواع میوه در سطح شهر هستند و خرده فروشان می توانند حداکثر 30 درصد به این قیمت ها اضافه کنند.

قیمت هر کیلوگرم انار در میدان مرکزی میوه و تره بار هفت تا 11 هزار تومان، انگور بی دانه قرمز 10 تا 16 هزار تومان، خرما 5 تا 11 هزار تومان، خیار چهار تا هفت هزار تومان، انواع سیب هفت تا 12 هزار تومان، انواع گلابی 15 تا 28 هزار تومان، لیمو شیرین هفت تا 10 هزار تومان، کیوی هشت تا 13 هزار تومان، انواع نارنگی سه تا 9 هزار تومان و انواع هلو پنج تا 12 هزار تومان است.

 انواع پیاز چهار تا شش هزار تومان، سیب زمینی هزار و 700 تا سه هزار و 500 تومان و گوجه فرنگی شش تا 10 هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به فروش می رسد.

گفتنی است اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در واکنش به افزایش قیمت گوجه فرنگی و پیاز گفته است: «تغییر فصل و کاهش تولید این محصولات از جمله دلایل این امر است. تولید در مناطق اطراف تهران از جمله ورامین، کرج و شهریار به دلیل کاهش دما کم شده است. حدود یک ماه تا 40 روز آینده محصولات جنوب کشور وارد بازار می شود و نرخ ها متعادل خواهد شد. پیش بینی ما این است که قیمت ها بیش از این نمی شود.»

شایان ذکر است که ماجرای گرانی گوجه فرنگی و دیگر اقلام زراعی هر سال در زمان کم محصولی رخ می دهد و معمولا متولیان امر راهکار موثری برای کنترل بازار نداشته اند.