آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹، شماره ۳۸۴۷
حوادث
۱۰

دزدی 8 میلیاردی با بیهوش کردن مال باختگان

شرق: سارقی که با اجاره کردن یک روزه واحدهای تجاری و بیهوش کردن طعمه های خود از آنان 80 میلیارد ریال سرقت کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما، بیست و نهم مرداد ماه پرونده ای با موضوع سرقت به شیوه بیهوشی با شکایت زن جوانی تشکیل شد. محتویات پرونده حکایت از این داشت که شاکی برای خرید لباس به مزونی در یک مجتمع تجاری مراجعه کرد که متصدی مزون لباس به بهانه پذیرایی آبمیوه ای را به او تعارف کرد. شاکی با نوشیدن آبمیوه بیهوش شد و زمانی که بهوش آمد متوجه شد اثری از مزون لباس نیست و خودرو، دو دستگاه موبایل و... او سرقت شده است.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد که واحد تجاری مزون لباس اجاره ای بوده و متهم با مدارک جعلی واحد تجاری مزون لباس را اجاره کرده بود. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که سارق یا سارقان در همان روز قرارداد اجاره را فسخ و مزون لباس را تخلیه کرده اند. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با همکاری یک مرد و زن در این مزون فعالیت داشت. حین تحقیقات پلیسی پرونده های مشابه دیگری نیز تشکیل شد و درنهایت سرنخی از حضور یکی از مجرمان سابقه دار به نام قاسم به دست آمد. کارآگاهان موفق شدند قاسم را در مخفیگاهش دستگیر کنند. او به 15 فقره سرقت با همدستی دو نفر از دوستانش به نام سیامک و الناز به شیوه بیهوش کردن افراد اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه متهم به 80 میلیارد ریال سرقت از مال باختگان اعتراف کرد، گفت: تا کنون 10 نفر از شاکیان قاسم را سارق اموال خود معرفی کرده اند.