آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۳
جامعه
۱۰

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: بارش شدید باران همراه با کاهش 6 تا 9 درجه ای دما در شمال کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در شمال کشور طی امروز و فردا، گفت: دمای هوا درسواحل دریای خزر، اردبیل و شمال شرق کشور بین 6 تا 9 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز بارش باران در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نیست همچنین طی روز جمعه (2 آبان) فعالیت سامانه بارشی محدود به استان خراسان شمالی و شمال شمال خراسان رضوی می شود.

ضیاییان با بیان اینکه از امروز تا جمعه در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال شرق کشور دمای هوا بین 6 تا 9 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، گفت: کاهش دما در شرق کشور، بخش هایی از جنوب شرق، دامنه های جنوبی البرز و مرکز حدود 4 تا 6 درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهارداشت: از امروز تا دوشنبه هفته آینده (5 آبان) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت که سبب افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز (1 آبان) صاف در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد و روز جمعه (2 آبان) نیز صاف و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.