آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

ابتلای 2/4 میلیون نفر تنها در یک هفته

شمار مبتلایان به کرونا در جهان 41 میلیون شد

شمار مبتلایان جهانی به ویروس کرونا با افزایش شدید از 41 میلیون نفر فراتر رفت. سازمان جهانی بهداشت با هشدار در این زمینه اعلام کرده طی تنها یک هفته بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده اند! این رقم «بی سابقه» است.

وبگاه «ورلد امتر» در جدیدترین به روز رسانی خود از آمار مبتلایان و فوتی های کرونا اعلام کرده شما مبتلایان جهانی به ویروس کرونا تا عصر دیروز از مرز 41 میلیون و 144 هزار نفر فراتر رفت و شمار فوتی ها نیز به یک میلیون و 131 هزار نفر رسید. سازمان جهانی بهداشت نیز همزمان از افزایش 2.4 میلیون نفری شمار مبتلایان جهانی کرونا طی یک هفته گذشته خبر داده و این رقم را «بی سابقه» دانسته است.

به نوشته خبر گزاری روسی «تاس»، از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا، این آمار بالاترین میزان مبتلایان طی یک دوره هفت روزه را نشان می دهد. سازمان جهانی بهداشت گفته، تعداد مبتلایان جدید همچنان با سرعت زیادی رشد می کند، در حالی که شمار تلفات جدید نسبتا ثابت است. بر اساس این گزارش آمریکا شاهد وخیم ترین وضعیت ناشی از شیوع گسترده این ویروس کشنده است. از 12 تا 18 اکتبر(21 مهر تا 27 مهر) این کشور در مجموع، بیش از 798 هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا را در کشور مشاهده کرده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در روز سه شنبه با ابتلای دست کم 57 هزار و 806 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به 8 میلیون و 270 هزار و 573 نفر رسید. این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در همین زمان، دست کم 845 نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به «کووید-19» جان خود را از دست داده اند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به 220 هزار و 955 نفر برسد. ورلد امتر آمار فوتی های آمریکا را تا کنون 226 هزار نفر ذکر کرده است.