آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

روز خونین در افغانستان طالبان 46 سرباز افغان را کشتند

عملیات عناصر طالبان در شمال شرق افغانستان، به مرگ 46 نظامی ارتش این کشور انجامید. همزمان با آن، در «ننگرهار» نیز به خاطر ازدحام برای دریافت روادید از کنسولگری پاکستان، 15 نفر زیر دست و پا کشته شدند.

منابع محلی در ولایت «تخار» اعلام کردند که در حملات طالبان در شهرستان بهارک این ولایت، 43 نیروی دولتی کشته و بیش از 30 نیروی دیگر زخمی شدند. «سید صلاح الدین برهانی»، عضو شورای استانی«تخار»، گفت که شب چهارشنبه نیروهای دولتی، که شمار آنها به 100 نفر می رسید، برای سرکوب دشمن، به منطقه «مسجد سفید» این استان رفته بودند، ولی حدود ساعت سه بامداد دیروز در شهرستان «بهارک» هدف حملات سنگین طالبان قرار گرفتند. به گزارش خبرگزاری فارس، برهانی افزود، در جریان این حمله، 43 نیروی دولتی شامل ارتش، پلیس و نیروهای یگان ویژه، کشته و بیش از 30 تن دیگر نیز زخمی شدند. وی تاکید کرد که طالبان و نیروهای «لایزری» این گروه، عملیات در شهرستان بهارک را سازمان دهی کرده بودند.

همچنین، طی درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در شهرستان «خواجه غار» استان تخار، سه سرباز دولتی کشته شدند.

«رازمحمد دوراندیش»، از فرماندهان پلیس استان تخار، نیز جزو کشته شدگان نیروهای دولتی در شهرستان بهارک است.

برهانی افزود که در جریان درگیری ها میان دو طرف، به اعضای طالبان نیز تلفات «سنگینی» وارد شده، اما رقم دقیق آن، مشخص نیست.

جان باختن 15 متقاضی روادید

درحالی که تعداد متقاضیان دریافت روادید پاکستان در افغانستان برای درمان و دیگر مسایل بالاست، پاکستان صدور روادید را پس از یک وقفه هفت ماهه از سر گرفت و بر اثر ازدحام متقاضیان، دست کم 15 نفر جانشان را از دست دادند.

به گزارش تسنیم، مقامات استان «ننگرهار» اعلام کردند که در ازدحام هزاران متقاضی دریافت روادید پاکستان در نزدیکی کنسولگری این کشور در شهر «جلال آباد» استان ننگرهار، دست کم 15 نفر جان باختند. 11 نفر از کشته شدگان، زن هستند.

براساس گزارش ها، هزاران متقاضی دریافت روادید پاکستان در یک استادیوم نزدیکی کنسولگری پاکستان تجمع کرده بودند تا از کارمندان کنسولگری نوبت دریافت کنند.