آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹، شماره ۵۷۸۶
حوادث
۱۹

کوتاه از حوادث

 درگیری مرزبانان پایگاه دریابانی شهرستان میناب با قاچاقچیان سوخت منجر به شهادت یک مرزبان شد.  این مرزبان ستوان سوم محمد احمدی نام داشت که به شهادت رسید. پلیس در تلاش برای دستگیری متهمان فراری است.

 همزمان با دومین دور مذاکرات هیات قضایی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین، آخرین وضعیت شکایت اولیای دم جانباختگان بررسی شد. هجدهم دی سال گذشته، پرواز مسافربری شماره752  هواپیمایی بین المللی اوکراین که از تهران به مقصد کی یف در پرواز بود هدف شلیک پدافند هوایی در نزدیکی شاهدشهر استان تهران قرار گرفت و 176سرنشین این پرواز کشته شدند.

 غلامعباس ترکی، دادستان نظامی تهران درباره این دور از مذاکرات گفت: به لحاظ صلاحیت سرزمینی، رسیدگی به پرونده در ایران انجام می گیرد. تاکنون صد نفر از اولیای دم شکایت خود را در دادسرای نظامی مطرح و درخواست رسیدگی کرده اند. در این جلسه، فیلمی تهیه شده از عملیات شبیه سازی سانحه به نمایش درآمد و سرپرست هیات ایرانی توضیحاتی ارائه کرد و کارشناسان اوکراینی نیز سوالات خود را مطرح کردند. در پایان این مذاکرات، طرفین بر استمرار و تعمیق همکاری های فنی و حقوقی در چارچوب موافقت نامه همکاری های حقوقی و قضایی بین ایران و اوکراین توافق کردند.  

 سارق اموال زن جوان دوتابعیتی ایرانی - اسپانیایی

که با دمنوش مسموم، دو کیلو طلا و اموال قیمتی از خانه اش دزدیده شده بود تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.  چند روز پیش زن جوانی با حضور در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران شکایت کرد دو کیلو طلا، سکه و ساعت های گرانقیمت مارکدارش که ارزش پنج میلیارد تومانی داشته از گاوصندوقش سرقت شده است. با تحقیق از شاکی معلوم شد او با دو زن دوست است که یکی از آنها به نام فریبا ترنس بوده است. آن شب هم به خانه یکی از آنها به نام فریبا رفته بوده که در آنجا زن صاحبخانه به وی دمنوش داده و او خوابیده است، زمانی که بیدار شده، متوجه شده دو شبانه روز در خواب بوده است. بعد از آن به خانه خود بازگشته و متوجه سرقت اموال قیمتی اش که در گاوصندوق خانه بوده، شده است. در ادامه تحقیقات پلیسی معلوم شد دوربین های مداربسته خانه شاکی تصویر دوست او به نام فریبا را ثبت کرده و حتی همسایه ها نیز وی را در شب سرقت، در ساختمان خانه شاکی دیده اند. بنابراین فریبا به اتهام سرقت تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.