آرشیو شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹، شماره ۵۰۱۶
بازارچه
۱۹

خبر

تجار برنج اقدام به واردات نمی کنند

ایلنا : در فصل برداشت برنج، واردات برنج خارجی با هدف حمایت از تولید داخلی ممنوع شد که موجب افزایش قیمت این قلم مهم از سبد معیشتی خانوارهای ایرانی شد. واردکنندگان نسبت به این طرح اعتراض داشتند چراکه برنج ایرانی تنها 50 درصد از تقاضای بازار را پاسخگو است و با عدم واردات قیمت برنج خارجی که هدف قشر پایین دست جامعه است افزایش پیدا کرد. این در حالی است که به گفته فعالان بازار در روزهای آینده 200هزار تن برنج دپو شده در گمرک به بازار عرضه می شود. البته واردکنندگان نسبت به سیاست های بانک مرکزی معترض هستند و اعلام کرده اند که به سبب بدعهدی دولت تا زمانی که از تخصیص ارز اطمینان خاطر پیدا نکنند اقدام به واردات نمی کنند.

توزیع بیش از 2 میلیون حلقه لاستیک

ایسنا : 2 میلیون و 900 هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی در کشور توزیع شده است. به گفته دبیرکل دفتر حمل ونقل جاده ای این میزان لاستیک در میان رانندگان توزیع شده که همگی در سامانه توزیع لاستیک دولتی ثبت نام کرده بودند. البته به سبب خروج لاستیک از لیست دریافت کنندگان ارز دولتی و انتقال منبع ارز آن به بازار نیمایی این سامانه در پایان فعالیت خود قرار دارد.

پرداخت مطالبات گندم کاران

ایلنا : به گفته مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال جاری 8 میلیون و 225 هزار تن گندم به ارزش 208 هزار میلیارد ریال از بیشتر از یک هزار و 100 کشاورز جمع آوری شده و مطالبات آنها کاملا تسویه شده است. مرتضی سعادت کیا گفت: بخش عمده ای از آن به فاصله اندک با تحویل محصول در شهریورماه به کشاورزان پرداخت شد که شامل 94 درصد از مطالبات می شد. همچنین 6 درصد باقی مانده نیز 9 مهرماه سال جاری پرداخت شد. قیمت خرید تضمینی نسبت به سال گذشته 47 درصد و ارزش محصول نسبت به مدت مشابه 55 درصد افزایش داشته است. سال گذشته نرخ خرید گندم 1700 تومان بود که امسال به 2500 تومان رسید.