آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹، شماره ۵۷۹۰
رسانه: بین الملل
۸

ذره بین

شیخ الازهر خواستار تدوین قانونی برای جرم دانستن مسلمان ستیزی شد

شیخ الازهر تاکید کرد: این که برخی کشورها با یک دست مشعل آزادی را بالا گرفته و با دست دیگر مشعل آتش و نفرت پراکنی را گرفته اند، جای تعجب دارد.

به گزارش تسنیم، «احمد الطیب» شیخ الازهر خواستار  تدوین قانون بین المللی برای جرم دانستن مسلمان ستیزی و تفرقه پراکنی بین آنان و دیگران شد.وی گفت: ما به سرعت حادثه قتل کینه توزانه معلم فرانسوی در پاریس را محکوم کردیم.شیخ الازهر اظهار کرد: این که توهین به اسلام به ابزاری برای جمع آوری آراء و مضاربه در بازار انتخابات تبدیل شود، دردناک است.

وی افزود: این کاریکاتورهای توهین آمیز  به مسخره گرفتن و دشمنی آشکار با دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) است.

شیخ الازهر همچنین گفت: مسلمانان باید در مقاومت در برابر نفرت افکنی و دستیابی به حقوق قانونی خود به راه های مسالمت آمیز پایبند باشند. وی گفت: این که برخی کشورها با یک دست مشعل آزادی را بالا گرفته و با دست دیگر مشعل آتش و نفرت پراکنی را گرفته اند، جای تعجب دارد.عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر هم تاکید کرده است نباید احساسات مسلمانان را آزار داد و آزادی بیان نباید به حد جریحه دار کردن احساسات یک میلیارد و 500میلیون نفر برسد.

زمینه سازی رسانه های سعودی برای سازش با اشغالگران

اقدامات اخیر رسانه های سعودی به عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی،نشان دهنده دیدگاه بی طرفانه یا مثبت آنها نسبت به این روند است.

به گزارش تسنیم، نظرات رسانه های سعودی در مورد توافق جدید عادی سازی میان سودان و رژیم صهیونیستی نشان می دهد ریاض در تلاش است تا شهروندان خود را برای رسمی کردن روابط کشور خود با رژیم صهیونیستی آماده کند؛ چرا که رسانه های دولتی عربستان از جمله «العربیه» ، «عرب نیوز» و«الریاض» به نشر مقالات گروهی رسانه های خارجی ، مانند آسوشیتدپرس و انتشار مقالات خود در زمینه عادی سازی اعراب با صهیونیست ها  ، عمدتا غیر انتقادی پرداختند.

دولت سعودی هنوز اقدامات دیپلماتیک یا حتی نمادین را نسبت به رد توافق عادی سازی سودان با رژیم صهیونیستی نشان نداده است .

پوشش رسانه های سعودی در مورد توافق اخیر عادی سازی میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، که ریاض به طور ضمنی با آن موافقت کرد ، نیز انتقادی نبود.