آرشیو پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹، شماره ۵۷۹۰
فرهنگ
۹

کاغذ اخبار

«در آینه» رونمایی شد

رونمایی آلبوم موسیقی «درآینه» از تازه ترین محصولات مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به صورت رویداد آنلاین از تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

 آهنگسازی این آلبوم را حسین بهروزی نیا و خوانندگی آن را اشکان کمانگری به عهده داشتند. «مقدمه و آواز» با شعر مولوی، «ادامه مقدمه»، «در آینه» با شعر نظامی، «آواز حجاز و ارکستر» با مولوی، «چهار پاره (بی کلام)»، «آواز چهار پاره» با شعر محتشم کاشانی، «تک نوازی سنتور» و «ای دوست» با شعر نظامی، قطعات آلبوم «در آینه» را تشکیل می دهند.

این اثر موسیقایی در استودیوهای «گل ها» و «پژواک» ضبط شده و از روزسه شنبه ششم آبان ماه سال 1399 با شماره ثبت 99- م/375 در مرکز موسیقی حوزه هنری به صورت فیزیکی و دیجیتالی در دسترس مخاطبان و علاقه مندان به موسیقی اصیل ایرانی قرار می گیرد. / فارس

تعطیلی موزه ها و گالری های بروکسل

دولت بلژیک قصد دارد با هدف توقف روند افزایش ابتلا به ویروس کرونا، موزه ها و گالری های عمومی بروکسل را تعطیل کند.

 با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در بلژیک که این روزها به بالاترین رقم از زمان آغاز گسترش این ویروس رسیده است، دولت بلژیک قصد دارد موزه ها و گالری های عمومی بروکسل را تا 19 نوامبر تعطیل کند.

به گفته سخنگوی «WIELS»، یکی از مراکز فرهنگی بروکسل، در طول فاز نخست قرنطینه در بروکسل این مرکز فرهنگی در هر هفته حدود 10 هزار یورو خسارت متحمل شده است و انتظار می رود مرحله جدید قرنطینه حدود 40 هزار یورو خسارت برای این مرکز به همراه داشته باشد. با افزایش آمار مبتلایان به کرونا، موزه ها و گالری های سراسر اروپا نیز اجرای محدودیت های جدید را در دستور کار قرار داده اند. با اجرای قرنطینه دوهفته ای در «ولز» درهای موسسه های فرهنگی این کشور به روی بازدیدکنندگان بسته شده است. / ایسنا