آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۷
جامعه
۱۰

تلخ ترین روز کرونایی رقم خورد

تعداد جانباختگان در یک روز به 415 نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت از عبور تعداد جانباختگان روزانه کرونا در کشور از عدد 400 برای اولین بارخبر داد.

به گزارش وبدا، سیما لاری دیروز با بیان اینکه از 6 تا 7 آبان ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 6 هزار و 824 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 490 نفر از آنها بستری شدند، افزود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 588 هزار و 648 نفر رسید.

لاری با بیان اینکه متاسفانه در طول این مدت، 415 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 33 هزار و 714 نفر رسید، ادامه داد: خوشبختانه تا کنون 467 هزار و 917 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

وی بیان کرد: پنج هزار و 12 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون چهار میلیون و 821 هزار و 681 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.