آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۷
صفحه آخر (جهان)
۱۲

سوریه هشدار داد؛ ترکیه تروریسم را به کل منطقه می گستراند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هشدار داد، حمایت ترکیه از تروریسم در سوریه و کشورهای دیگر منطقه، تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی است.

«بشار الجعفری» طی سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل، که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اعلام کرد: نظام «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، دامنه مداخلات نظامی، جنایات و حمایت از تروریسم را گسترش داده، از مرزهای سوریه عبور کرده و کشورهای دیگر منطقه را نیز پوشش می دهد. الجعفری گفت: ما بارها از شورای امنیت خواسته ایم نظام اردوغان را به خاطر نقض تعهدات ، حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل ، قطعنامه های شورای امنیت و جنایتی که علیه بشریت در سوریه مرتکب شده است، مورد بازخواست قرار دهد. وی افزود: حمایت نظام اردوغان از تروریسم در سوریه و کشورهای دیگر منطقه، تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی است. این مقام سوری در ادامه تصریح کرد: نظام ترکیه از زیر بار تعهدات خود که در مذاکرات آستانه و سوچی درخصوص منطقه ادلب پذیرفته، شانه خالی می کند. ترکیه اقدام به ساخت دیوار حائل در بخش هایی از خاک ما کرده است و نشانه های مرزی را دستکاری می کند. تاکید می کنیم که جنایت های ترکیه اشغالگر به هیچ وجه نمی تواند به حقوق قانونی و حاکمیتی سوریه خدشه ای وارد کند. به گزارش ایسنا، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل همچنین تاکید کرد: جنایات نظام ترکیه وضعیت قانونی اراضی اشغالی سوریه را تغییر نمی دهد. الجعفری گفت: دولت آمریکا و اتحادیه اروپا با اقدامات یک جانبه علیه سوریه، مرتکب تروریسم اقتصادی می شوند.

دزدی نفت توسط آمریکا

منابع محلی در منطقه «السویدیه» استان حسکه (شمال شرق سوریه) به سانا خبر دادند که یک کاروان متشکل از 37 تانکر حامل نفت دزدیده شده از سوریه، شامگاه روز سه شنبه وارد خاک عراق شده است. طبق این گزارش، آمریکا نفت سوریه را از طریق عراق و ترکیه قاچاق می کند.منابع یادشده در ادامه خبر دادند که تعدادی از خودروهای شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» ،که مورد حمایت آمریکا هستند، به همراه چند خودروی زرهی آمریکایی، کاروان یادشده را اسکورت کرده اند. آمریکا در حالی نفت سوریه را سرقت می کند که همین سه شنبه گذشته طی بیانیه ای، دولت های سوریه، ایران و روسیه متهم کرده بود، جنگ را به درازا می کشند و رنج مردم سوریه را شدیدتر می کنند!