آرشیو شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹، شماره ۵۰۲۶
بازارچه
۱۹

خبر

اعطای تسهیلات به چایکاران

ایسنا : روز پنج شنبه، پرداخت تسهیلات به چایکاران و کارخانه داران چای آغاز شد. به گفته رئیس سازمان چای 55 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق حمایت توسعه صنعت چای و بانک های عامل، به افرادی که در این حوزه فعالیت دارند پرداخت خواهد شد. حبیب جهانسوز گفت: این تسهیلات با سود 4 درصد پرداخت می شود و در راستای احیای باغ های چای شمال کشور به ازای هر هکتار 15 میلیون تومان، هرس کف بر 10 میلیون تومان و هرس کمربر 5 میلیون تومان در اختیار زارعان قرار خواهد گرفت. همچنین دولت 85 درصد از هزینه سامانه آبیاری تحت فشار چایکاران را به صورت بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

تولیدکنندگان خواستار ادامه صادرات رب گوجه شدند

خبر آنلاین : به سبب تولید کافی گوجه فرنگی، افزایش قیمت و همچنین رشد صادرات رب گوجه فرنگی تولیدکنندگان خواستار ادامه لغو ممنوعیت صادرات رب شده اند. دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفته سالانه 600 هزار تن رب گوجه فرنگی تولید و 35درصد از این میزان صادر می شود. محمد میررضوی فصل سرما و صادرات را از دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی اعلام کرد و گفت: رب اسپتیک برای صادرات تولید می شود و در بازار داخلی جایی ندارد. این نوع رب در کیسه های مخصوص تا دو تا سه سال هم ماندگاری دارد و قابل صادرات است و واردکنندگان هم رب غیراسپتیک نمی خرند. به گفته میررضوی تولیدکنندگان خواستار تمدید لغو ممنوعیت صادرات رب گوجه فرنگی هستند چراکه هم دولت به ارز نیاز دارد و هم برای حفظ بازارهای صادراتی این روند باید ادامه داشته باشد.

ترخیص مواد اولیه صنایع سلولزی از گمرک

ایسنا : قیمت پوشک در هفته های اخیر با رشد قابل توجهی روبه رو بود. دبیر کل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت در این باره گفته به سبب اینکه 70 درصد از مواد اولیه تولید پوشک وارداتی و حدود 10درصد هم از طریق رقابت در بورس کالا تامین می شود، نرخ این محصول متاثر از نرخ ارز افزایش یافت. افسانه محرابی گفت: در چند روز گذشته روند ترخیص مواد اولیه مربوط به صنعت پوشک از گمرک سرعت گرفته و در حال حاضر کمبودی در بازار وجود ندارد. سرانه مصرف پوشک در کشور 118 هزار تن است و میزان تولید هم در همین حدود است.