آرشیو یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹، شماره ۵۰۲۷
بورس
۱۰

صدای سهامدار

روزنامه «دنیای اقتصاد» مشکل سهامداران خرد در بازار سرمایه را در این ستون پوشش می دهد. شما خوانندگان که در بازار سهام فعال هستید، می توانید در صورت مواجهه با هر مشکلی در این حوزه از طریق واتس اپ یا پیامک برای ستون «صدای سهامدار» به شماره 09100897244پیام بفرستید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید. نظرات شما ضمن درج در این ستون پیگیری خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که از چاپ نظرات حاوی توهین معذوریم. درج پیام مخاطبان صرفا انعکاس نظرات است و به معنای موافقت با آن نیست.

 4737...0915: چرا کارگزاری فارابی پول ما را واریز نمی کند. 30 درصد سهام عدالتم را برای فروش به کارگزاری فارابی واگذار کرده ام اما با تاخیری زیاد مبلغ اندکی برایم واریز کردند و در مورد باقیمانده پولم هم کسی نیست که پاسخگو باشد.

1120...0935: من برای ورود به بورس از طریق کارگزاری مفید اقدام کردم و متاسفانه اصلا از خدمات این کارگزاری راضی نیستم. از هنگ کردن مداوم سایت که بگذریم، درخصوص آزادسازی سهام عدالت باوجود بارها تماس پاسخ درستی به من نمی دهند. همین طور در رابطه با واریز پول، وقتی سهمی در بازار فروخته می شود نهایتا تا سه روز وجه مورد نظر باید در حساب کاربر باشد اما کارگزاری مفید تا یک هفته هم من را معطل کرده و تقصیر را گردن بانک می اندازد.

6611...0912: با این وضعیتی که در بازار سرمایه به وجود آوردند سهامدار چگونه می تواند اعتمادش را از دست ندهد؟ به نظر من دلالان با تمام قوا به کار خود ادامه می دهند و مشکلات بورس و سهامداران را بیشتر می کنند.

 6600...0915: انگار نه انگار که سازمان بورس مدیر و رئیس دارد. خب وقتی مدیران این سازمان نمی توانند وضعیت بازار را کنترل کنند استعفا دهند تا تکلیف سهامداران هم مشخص شود.

 5509...0936: برای فروش سهام عدالت از طریق بانک ملت اقدام کردم. این بانک از خردادماه تنها 2 میلیون به حسابم واریز کرده در صورتی که در آن زمان حداقل 6 میلیون باید واریز می کرد. به رغم تماس های مکرری که با بانک داشتم پاسخ درست و حسابی به من نمی دهند. تازگی ها جواب تلفن هم نمی دهند. من اگر احتیاج فوری به پول نداشتم هیچ وقت سهمم را نمی فروختم الان چند ماه از زمان آزادسازی سهامم می گذرد و 4 میلیون باقیمانده را هنوز دریافت نکرده ام.

 5444...0912: هر اتفاقی در هر کجای دنیا رخ می دهد باز هم بورس ما منفی می شود. کلا معلوم نیست چرا بازار سهام با بقیه بازارها این قدر تفاوت دارد و دائما بر مدار نزولی می چرخد.

 6656... 0933: چرا «شستا» را باز نمی کنند. حداقل باز کنند ببینیم تامین اجتماعی با این همه تبلیغاتی که کرد از عهده مدیریت بازار برمی آید یا نه. سهامداران شستا از همه بلاتکلیف ترند و هیچ حرکتی نمی توانند بکنند. تکلیف نمادهایی که بازارگردان ندارند چه می شود؟ آیا باید بیشتر از این صبر کنیم تا سهامی که خریدیم منفی بخورد؟

 2091...0915: دلالان دلار و طلا از اینکه پول های سرگردان راهی بازار سرمایه شود به شدت می ترسند به همین دلیل دست به هر کاری می زنند تا نقدینگی مردم وارد بورس نشود.