آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۱۵
اقتصادی
۴

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس: نگاه به غرب برای بهبود شرایط اقتصادی از ریشه غلط است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: نگاه به غربی ها، برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، از پایه حرف غلطی است.

محمد صالح جوکار در گفت وگو با رادار اقتصاد، با انتقاد از افزایش قیمت خودرو، فولاد و محصولات فلزی در کشور از عملکرد دولت در این باره گلایه کرد و یادآور شد: متاسفانه هر روز شاهد افزایش قیمت ها هستیم و کالایی همچون خودرو مدام در نوسان قیمتی است و قدرت خرید مردم به مرور زمان در حال کاهش است و راهکار صحیحی برای مدیریت این روند از سوی مسئولان دولتی ارائه نمی شود.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم توجه به دهک های درآمدی پایین جامعه، شاهد ضربه بیشتر به اقشار ضعیف هستیم و دولت باید با اعمال روش های حمایتی به اقشار ضعیف کمک کند چرا که معیشت مردم در خطر است و بسیاری از آنها برای تامین کالای اساسی زندگی شان هم با سختی های زیادی روبرو هستند. البته مجلس به دنبال سیاست هایی در جهت کمک به معیشت مردم است و تصویب طرح پرداخت یارانه کالای اساسی هم در همین راستا بوده است.

این نماینده مجلس، وعده های انتخاباتی رئیس جمهور درخصوص گشایش اقتصادی در کشور را یادآور شد و گفت: در روزهایی که رئیس جمهور در تلاش بود تا پیروز انتخابات باشد، وعده های زیادی درخصوص گشایش اقتصادی به مردم داد اما در عمل این وعده ها محقق نشد و امروز مدام با افزایش قیمت لوازم خانگی، خودرو، مسکن، کالای اساسی و... هستیم. همین وضعیت نامطلوب اقتصادی عاملی برای کاهش ارزش پولی کشور و مشکلات معیشتی مردم شده است و در شرایطی که دولت کنترلی بر بازار ندارد، مجلس به دنبال اجرای طرح هایی است که بار سنگین معضلات اقتصادی را از دوش مردم بکاهد.

جوکار با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور با نگاه به پتانسیل و ظرفیت داخلی کشورمان محقق خواهد شد ادامه داد: اینکه بگوییم نگاه به غربی ها، عاملی برای بهبود شرایط اقتصادی کشورمان است، حرفی از پایه غلط است و تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، یکی از روش ها برای افزایش تولیدات، بهبود شرایط اقتصادی، بالا بردن ارزش پول ملی، بهبود شرایط اشتغال و... است و ما با تکیه بر توانمندی های مردمی می توانیم اقتصاد کشورمان را پویا کنیم.