آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹، شماره ۴۷۹۵
اقتصاد
۷

ویژه

همراه اول توانسته 44918 روستا را تحت پوشش خدمات شبکه خود درآورد

طبق آخرین گزارش رگولاتوری، همراه اول توانسته 44918 روستا را تحت پوشش خدمات شبکه خود درآورد.  

به گزارش خبرگزاری موج، میزان پوشش اپراتورهای تلفن همراه در شهرها، روستاها و جاده ها با انتشار جدیدترین گزارش دوره ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده است.

جدیدترین گزارش دوره ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره آمار بخش ICT نشان می دهد که در بخش ارتباطات سیار تعداد «روستاهای تحت پوشش خدمات تلفن همراه» رشد مناسبی داشته و «همراه اول» توانسته 44918 روستا را تحت پوشش خدمات شبکه خود درآورد که حدود 2.5 برابر روستاهای تحت پوشش «ایرانسل» است. در ادامه این گزارش به پوشش 18127 روستا توسط «ایرانسل» و 604 روستا نیز توسط «رایتل» اشاره شده است.

در شاخص «درصد پوشش جمعیتی» نیز همراه اول 96.9 درصد، ایرانسل 87.21 درصد و رایتل 58.04 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده اند. 

اپراتور اول تلفن همراه با در اختیار داشتن بیشترین میزان پوشش جمعیت روستایی، همچنین بیشترین میزان پوشش جاده ای در کشور را با پوشش 74596 کیلومتری، در اختیار دارد. بعد از آن اپراتور دوم با پوشش 57763 کیلومتر و اپراتور سوم با پوشش 23819 کیلومتری قرار گرفته اند.

آب اصفهان سالم و بدون میکروب و مواد شیمیایی مضر است

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان گفت: آب آشامیدنی در این استان چه در مناطق شهری و چه روستایی، سالم و بدون هرگونه میکروب و مواد شیمیایی مضر است. فهیمه امیری افزود: همه روزه 23 آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب، سنجش سلامت و کیفیت آب در مناطق شهری و روستایی استان اصفهان را انجام می دهند و از لحاظ تعداد آزمایشگاه، اصفهان در جایگاه نخست کشور قرار گرفته است. وی با بیان اینکه یکپارچه سازی آزمایشگاه های آب در روستاها و شهرها در ماه های اخیر، دقت و نظارت را افزایش داده است، عنوان کرد: سلامت آب خط قرمز ما در تامین آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای استان اصفهان است و در این ارتباط از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.