آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۱۵
جامعه
۱۰

به دلیل وصول نشدن اوراق مشارکت 1000 میلیارد تومانی

ساخت 12 ایستگاه مترو وعده داده شده با تاخیر همراه است

مدیرعامل شرکت متروی تهران اظهارداشت: اوراق هزار میلیارد تومانی مشارکت برای ساخت ایستگاه های جدید مترو وصول نشده است.

علی امام درباره سرانجام ساخت 12 ایستگاه جدید مترو به خبرگزاری فارس گفت: بهره برداری از این 12 ایستگاه جزو برنامه های سال جاری شرکت مترو تهران بوده است ولی متاسفانه این موضوع مستلزم وصول اوراق هزار میلیارد تومانی مشارکت بود که در حال حاضر در بانک رفاه مانده و اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

امام افزود: این 12 ایستگاه جدید، چهار مورد آن در خط 7، یک مورد درخط 3 و 7 مورد در خط 6 بوده که تنها یکی از ایستگاه های خط 7 آن هم ایستگاه برج میلاد به صورت آزمایشی در هفته ای که گذشت افتتاح شد که امیدواریم به صورت رسمی این ایستگاه تا آخر آذر افتتاح شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این اوراق مشارکت هزار میلیاردی تا پایان آبان وصول نشده احتمال تاخیر در افتتاح ایستگاه های جدید مترو وجود دارد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اظهارداشت: با شروع آذر، هر یک روز که اوراق مشارکت در بانک رفاه بماند، طبق دستور العمل بانک مرکزی در مورد آزادسازی پول اوراق، روز به روز به تخلفات بانک عامل افزوده خواهد شد، یعنی بانک باید حداکثر تا پایان آبان، پول حاصل از فروش اوراق مشارکت را به حساب شهرداری تهران واریز می کرده است.

امام ادامه داد: طبق ماده 10 قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت، مصرف وجوه حاصل از واگذاری اوراق مشارکت در غیر از اجرای طرح های مربوط، در حکم تصرف غیر قانونی در وجوه و اموال عمومی محسوب خواهد شد و به عبارتی بانک عامل بعد از پایان روز جمعه 30 آبان، نه می تواند وجوه حاصل از واگذاری 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو و اتوبوس را نگه دارد و نه به خزانه دولت بازگرداند.