آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۱۵
صفحه آخر (جهان)
۱۲

شعار تظاهرکنندگان در تل آویو: نتانیاهو ویروس است باید ریشه کن شود

معترضان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان ادامه تظاهرات خود، پنجشنبه شب در تل آویو، او را به ویروسی تشبیه کردند که باید ریشه کن شود. سرزمین های اشغالی 5 ماه است که به صحنه راهپیمایی علیه نخست وزیر فاسد این رژیم تبدیل شده است.

ساکنان سرزمین های اشغالی در 5 ماه گذشته به طور مرتب علیه فساد اقتصادی و ناکارآمدی «بنیامین نتانیاهو» و همین طور مدیریت افتضاح او در مهار بحران کرونا به خیابان ها آمده و خواستار استعفای وی شده اند. تظاهرات علیه پرونده های فساد و عملکرد ضعیف نخست وزیر این رژیم که با برگزاری جلسه سوم دادگاه رسیدگی به اتهاماتش جان تازه ای گرفته، همچنان ادامه دارد. به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، شامگاه پنجشنبه معترضان علیه نتانیاهو در مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی دست به تظاهرات زده و خواستار استعفای وی شدند.در تل آویو صدها نفر در میدان اصلی این شهر تجمع کرده و همراه خود پارچه نوشته ها و بادکنک های بزرگی به شکل زیردریایی داشتند که اشاره می کرد به پرونده بزرگ ارتشاء توسط دستیاران نتانیاهو موسوم به «پرونده 3000» که در حال رسیدگی در دادگاه است. بر این اساس، معترضان با درخواست از دادگاه برای بررسی نقش نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این رسوایی مالی، او را به ویروس کرونا تشبیه کردند که در حال آلوده سازی فلسطین اشغالی است.

به نوشته این پایگاه خبری، «کومی ییسرائیل» یکی از سازمان دهندگان این اعتراضات، با انتقاد از نحوه مدیریت اقتصادی و اجتماعی نتانیاهو در زمان همه گیری کووید-19، با صدور بیانیه ای گفت: «او ویروس است، تظاهرات نیز واکسن آن است».