آرشیو یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۳۹
روند
۱۴

روند بنیادی فلزات اساسی بررسی شد: استراحت برای جذب قوای بیشتر

محمد بنیادی (کارشناس بازار سرمایه)

روند بلندمدت گروه فلزات اساسی با وجود اصلاح عمیق ماه های گذشته صعودی ارزیابی می شود. اما این روزها با توجه به اصلاح های پی درپی صورت گرفته، خیل عظیم تحلیلگران با تجربه در حال نوسان گیری از این گروه هستند. شاخص گروه فلزات اساسی پس از تکمیل اصلاح زیگزاگی از ناحیه 781608 واحد که معادل اکسپنشن 161 درصد موج A است، برگشت داشته و در حال حاضر با محدوده مقاومتی 956 هزار واحد روبه رو است که در روز شنبه به آن واکنش داشته است.

در صورت عبور از این محدوده 1064000 واحد هدف بعدی خواهد بود. اما در صورت اصلاح بیشتر این گروه محدوده 862592 واحد حمایتی خواهد بود که می تواند با لمس آن مجدد به مسیر صعود خود ادامه دهد. در صورت وقوع دور از هیجان این اصلاح می توان به رشد مجدد امیدوار بود و باید منتظر ماند که بازار چه نوع رفتار اصلاحی از خود نشان خواهد داد.

فولاد مبارکه اصفهان(با نماد فولاد)

نماد فولاد با مقاومت مهم در محدوده 1470 تومان روبه رو است که دیروز به این مقاومت واکنش نشان داد و با صف فروش روبه رو شد. با توجه به کندل پرقدرت نزولی روز شنبه امیدواریم که این اصلاح در محدوده 1300 تومان به عنوان محدوده حمایتی خاتمه یافته و مانع از ریزش بیشتر شود. در غیر این صورت از دست رفتن کف قبلی به عنوان حمایت کوتاه مدت بعدی(در محدوده 1125 تومان) امری آسان تلقی خواهد شد.

ملی صنایع مس ایران(با نماد فملی)

این نماد همزمان در یک روز با فولاد مبارکه اصفهان به محدوده مقاومتی خود در قیمت 2650 تومان رسیده و با رشد خوبی که به علت ارائه مستندات افزایش سرمایه داشته، واکنش محدودی به مقاومت خود در روز شنبه داشته است. از همین رو درصورت عبور از این مقاومت هدف بعدی در محدوده 3140 تومان و بعد از آن سقف تاریخی قبلی سهم خواهد بود. در صورت اصلاح بیشتر نیز رقم های 2260 و 2000 به ترتیب حمایت های بعدی خواهند بود.