آرشیو یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۱۶
جامعه
۱۰

با امضا تفاهم نامه کمیته امداد و سازمان زندان ها

خانواده زندانیان نیازمند توانمند می شوند

کمیته امداد و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، با هدف توانمندسازی و ارائه خدمات به خانواده های زندانیان نیازمند، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد و محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به منظور ساماندهی نظام حمایتی، کنترل آسیب های اجتماعی و حمایت بهتر از خانواده های زندانیان نیازمند، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تشریح جزئیات این تفاهم نامه گفت: توانمندسازی، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری و مقبولیت اجتماعی از مهم ترین ابعاد این تفاهم نامه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری با بیان اینکه به دنبال نظام مند کردن شناسایی و رفع معیشت خانواده های نیازمند با سرپرست زندانی هستیم، افزود: علاوه بر خانواده ها با سرپرست زندانی، زندانیان آزاد شده نیز به عنوان گروه هدف این طرح قرار می گیرند. بختیاری تاکید کرد: براساس این تفاهم نامه، خانواده های زندانیان فاقد بیمه، تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات بیمه های اجتماعی و درمانی برخوردار می شوند. همچنین ارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضایی از دیگر اهداف این تفاهم نامه برای جامعه هدف است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم با ارائه خدمات حمایتی و تامین هزینه های دانش آموزان با سرپرست بندانی، از احتمال ترک تحصیل آنان پیشگیری کنیم. رئیس کمیته امداد، ارائه مشاوره های تخصصی روانشناسی و برگزاری دوره های مهارت افزایی زندگی را از دیگر زمینه های همکاری با سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی دانست و گفت: محصولات تولیدی خانواده های زندانیان و زندانیان آزاد شده، در فروشگاه ها و نمایشگاه های کمیته امداد عرضه خواهد شد.