آرشیو یک‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۱۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

گزارش سازمان ملل از جنایات تروریست ها در «ادلب»

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، سازمان های تروریستی در ادلب (شمال غرب سوریه) همچنان مرتکب نقض حقوق بشر و آدم ربایی می شوند و غیرنظامیان بازداشت شده را اعدام می کنند.

«راوینا شامداسانی» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با انتشار خبری در وب سایت خود تاکید کرد: این کمیسیون گزارش های نگران کننده ای درباره بازداشت مداوم غیرنظامیان سوری، از جمله کارکنانی که در زمینه امور بشردوستانه خدمت رسانی می کنند، در مناطق تحت کنترل گروه موسوم به «هیئت تحریر الشام» و سایر گروه های مسلح در ادلب دریافت می کند. علاوه بر این، گزارش هایی نیز درباره اعدام بازداشت شدگان پس از محاکمه سازمان یافته توسط تروریست ها، به این کمیسیون اعلام شده است.

در سال 2016، گروه تروریستی «جبهه النصره» پس از قرار گرفتن در لیست تروریسم بین المللی ، نام خود را به «هیئت تحریر الشام» به سرکردگی «ابومحمد الجولانی» تغییر داد که شامل گروه های مختلف تروریستی است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، شامداسانی تصریح کرد، این کمیسیون اطلاعاتی دارد که این گروهک تروریستی، افراد بازداشت شده را به اتهام گرایش به طرف های دیگر، اعدام می کند.