آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۴۰
روند
۱۴

تحلیل های تکنیکال نشان می دهد: گروه چند رشته ای صنعتی، مستعد برگشت

عرفان فکری (کارشناس بازار سرمایه)

 شاخص گروه چند رشته ای بعد از سقف 20 مرداد ماه تا به حال در 3 قسمت از کل اصلاح، اصلاح قیمتی را تجربه کرده و فعلا روند نزولی به صعودی تغییر نکرده است. برای تغییر روند از نزولی به صعودی قیمت باید بالای جعبه سبز رنگ تثبیت قیمتی داشته باشد.

سپس از منظر امواج دو سناریومطرح است، اول اینکه با تثبیت بالای سطح مذکور برگشت (کاور قیمتی) قوی را در موج بعدی تا نواحی قیمتی 211 هزار ببینیم و سناریوی دوم اینکه قیمت عدم توانایی در تثبیت در محدوده قیمتی مذکور را نشان دهد که در این سناریو برای چند هفته دیگر حوالی 184 هزار واحد روند رنجی را خواهیم داشت.

وبانک: ریزش 70درصدی را در اصلاح تجربه کرده است اما هنوز روند صعودی نشده است و در این قیمت ها ورود توصیه نمی شود به دلیل اینکه امکان دارد بعد ورود، سهم وارد اصلاحی زمانی شود یا حتی روند نزولی ادامه یابد، ورود باید جایی صورت گیرد که علاوه بر مطمئن بودن از روند، خواب سرمایه برای ما نداشته باشد، از این رو توصیه می شود تا زمان تثبیت بالای 1015 تومان ورود به سهم صورت نگیرد.

وامید: فعلا مسیر صعود برای سهم تا 4500 تومان هموار است، پیشنهاد می شود با کندل های روزانه تا محدوده مذکور سهم همراهی شود.

شستا: این سهم نیز فعلا نشانه های تکنیکی برای برگشت را نشان نداده است و ورود در این قیمت ها پر ریسک محسوب می شود.