آرشیو چهار‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۴۲
شرکت ها
۲۹
سیمان

دو خبر مهم از سیمانی ها

دنیای اقتصاد : طی روزهای اخیر تکذیب افزایش قیمت سیمان و ثبت رکورد جدید صادرات توسط سیمان آبیک از مهم ترین اخبار صنعت سیمان بود. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در مورد خبر افزایش قیمت سیمان اظهار کرد: قیمت سیمان افزایش پیدا نکرده و خبری که در مورد افزایش قیمت سیمان منتشر شده اشتباه است.

 وی تاکید کرد: چندی پیش قیمت پاکت سیمان به دلیل افزایش قیمت مواد پتروشیمی گران و همان مقدار به قیمت سیمان اضافه شد که مورد تایید هم قرار گرفت. این در حالی است که آخرین افزایش قیمت سیمان مصوب تیرماه بود.  عبدالرضا شیخان با اشاره به افزایش تقاضای داخلی و تولید سیمان گفت: در هفت ماه اول امسال نسبت به هفت ماه سال گذشته 9/ 18 درصد افزایش تحویل سیمان در داخل کشور داشته ایم؛ اما با افزایش قیمت حمل که در آبان هم دوباره گران تر شد، جابه جایی سیمان کاهش یافت و نمی تواند از شهرهای پرتولید به شهرهای پرمصرف جابه جا شود، این باعث کمبود سیمان در بعضی مناطق و افزایش قیمت در بازار آزاد شده است. وی افزود: تولید سیمان 3/ 13 درصد در هفت ماهه نسبت به 7ماه سال گذشته افزایش داشته است. در مورد صادرات هم کاهش 17 درصدی را در هفت ماه تجربه کرده ایم که علت آن مربوط به افزایش نیاز داخلی و مشکلات ارزی است.

 رکورد جدید سیمان آبیک در آستانه بورسی شدن

 در همین حال شرکت سیمان آبیک در حالی که بناست به زودی وارد بازار سرمایه شود توانست رکوردهای پیشین تحویل ماهانه سیمان و کلینکر را در صنعت سیمان کشور جابه جا کند.

 سیمان آبیک با تحویل 320 هزار و 514 تن سیمان فله و کیسه ای و 80 هزار و 545 تن صادرات کلینکر از بنادر جنوبی، رکورد جدیدی را در تحویل ماهانه سیمان و کلینکر در کل صنعت سیمان کشور توسط این شرکت به ثبت رساند.  این موفقیت که با وجود محدودیت های شدید کرونایی و در آستانه ورود شرکت سیمان آبیک به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده سیمان کشور و منطقه به بازار سرمایه به دست آمده است، نشان دهنده عزم این مجموعه عظیم صنعتی در تحقق شعار جهش تولید و دستیابی به اهداف تعیین شده است. گفتنی است رکورد قبلی تحویل ماهانه سیمان و کلینکر مربوط به خرداد سال 1393 و با تناژ 309هزار و 251 تن سیمان فله و کیسه ای و 90 هزار و 279  تن کلینکر و متعلق به سیمان آبیک بوده است.