آرشیو چهار‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۴۲
ورزش
۳۲

امروز؛ استقلال- ماشین سازی

برگرد به بهشت!

دنیای اقتصاد : مسابقات هفته سوم لیگ برتر فوتبال امروز و فردا برگزار می شود. امروز چهار مسابقه انجام خواهد شد که بر اساس برنامه اعلام شده، از ساعت 16:10 گل گهر سیرجان صدرنشین میزبان فولاد خوزستان است. تقابل امیر قلعه نویی و جواد نکونام، از جمله جذابیت های این مسابقه به شمار می آید.

از ساعت 16:20 سایپا رودرروی نساجی مازندران قرار می گیرد و از ساعت 16:30 آلومینیوم اراک میزبان مس رفسنجان خواهد بود. مهم ترین بازی امروز اما از ساعت 16:15 در ورزشگاه آزادی آغاز می شود؛ جایی که استقلال میزبان ماشین سازی خواهد بود. تیم تبریزی با وحید بیاتلو، جوان ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر از دو بازی قبلی یک امتیاز گرفته و امروز در تهران کار سختی برابر نایب قهرمان فصل گذشته خواهد داشت. آن سوی میدان اما محمود فکری روزهای متفاوتی را پشت سر گذاشته؛ او بعد از شکستن طلسم هفته های اول و پیروزی بر مس رفسنجان مورد اقبال هواداران و کارشناسان قرار گرفت، اما همه این تعریف و تمجیدها با باخت برابر فولاد دود شد و به هوا رفت. 

واکنش های غلوآمیز به اولین باخت فصل آبی ها، به فکری نشان داد فشار روی سرمربیان تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس تا چه اندازه زیاد است. او البته به عنوان بازیکن رکورددار حضور در زمین با پیراهن استقلال است، اما حکایت مربیگری فرق می کند. در این حرفه برد مال بازیکنان است و تنها شکست و ناکامی به مربیان مربوط می شود. خود فکری هم اذعان کرده که در هفته گذشته با چه اتمسفر عجیب و غریبی مواجه بوده است. او که از شدت فشارها متحیر شده، در تنها مصاحبه اش گفته این باخت کمک کرد تا دوستان و دشمنانش را بشناسد. حالا اما او فرصت دارد با کسب پیروزی در این بازی خانگی به بهشت برگردد. استقلال سه بازی پیاپی در تهران دارد که از امروز شروع می شود و با نبرد برابر پیکان و نفت آبادان ادامه می یابد. بردن ماشین سازی به کادرفنی شلوغ استقلال فرصت تنفس خواهد داد، اما توقف احتمالی در این بازی شرایط را به مراتب دشوارتر می کند. فکری که مشکلاتش با شیخ دیاباته را هم حل کرده، بی گمان امروز به چیزی جز پیروزی فکر نمی کند. در پرسپولیس و استقلال گاهی یک پیروزی، حکم آب روی آتش را دارد و شاید این فرمول امروز به کمک سرمربی آبی ها بیاید. سایر مسابقات این هفته فردا برگزار می شود.