آرشیو یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹، شماره ۷۵۰۹
حوادث
۱۲

دستور ویژه برای بررسی علت مرگ نوزاد آبدانانی

 ماجرای نوزاد 51 روزه آبدانانی که پس از اعلام فوت از سوی بیمارستان در غسالخانه زنده شده بود و خبرش بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و حقیقی داشت عصر جمعه پس از تلاش های کادر درمان بیمارستان ابوذر اهواز فوت کرد، اما همزمان با این اتفاق دادستان ایلام، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به این ماجرا واکنش نشان داده و تیم ویژه ای برای بررسی تخصصی موضوع راهی این شهرستان شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، دکتر عباس قیصوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این باره گفت: پس از زنده شدن آدین ایمانی، نوزاد 51 روزه آبدانانی، وی برای رسیدگی تخصصی، به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل شد اما تلاش های تیم پزشکی برای زنده نگه داشتن آدین بی نتیجه ماند و در نهایت عصر جمعه درگذشت.

افشار خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب ایلام نیز با قید فوریت دستور تشکیل کمیته ای متشکل از سازمان بازرسی و نظام پزشکی استان برای بررسی علت کوتاهی در درمان و صدور گواهی فوت نوزاد را صادر کرد.

دادستانی همچنین به دانشگاه علوم پزشکی ایلام 48 ساعت مهلت داد تا ماجرای این نوزاد را به سبب قصور پزشکی مورد بررسی کارشناسی قرار دهند.

در ادامه دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که روز شنبه پانزدهم آذرماه کمیسیون تخصصی ویژه ای در رابطه با این پرونده تشکیل می دهد تا همه جوانب و زوایای پرونده درمانی نوزاد آبدانانی از بدو تولد تا بستری در بیمارستان و مراحل درمان آن بررسی شود.

پس از آن هم قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت تنها به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اکتفا نمی کند و به صورت جداگانه موضوع را بررسی خواهد کرد و در این راستا یک تیم به استان ایلام اعزام شده است. آدین ایمانی نوزاد 51 روزه آبدانانی در بیمارستان امام خمینی ایلام(ره) تحت مراقبت بود که طبق اعلام پزشکان بیمارستان پس از وخامت حالش فوت کرد و برایش گواهی فوت صادر شد و والدین، نوزاد خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود 180 کیلومتر از ایلام، انتقال دادند که مسئول غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد شد و او را به بیمارستان منتقل کردند اما ساعاتی بعد فوت کرد.