آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۶۱
استان ها
۱۸

ضرورت همکاری مردم آذربایجان شرقی در امور قرض الحسنه

سیما نیک رفتار

دنیای اقتصاد - تبریز : مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری بیشتر مردم این استان در امور قرض الحسنه تاکید کرد. سیدرضا منافی آذر در نشستی خبری به مناسبت سیزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه این بانک در آذربایجان شرقی طی سال های گذشته فعالیت های چشمگیری انجام داده است، اظهار کرد: استان هایی همچون اصفهان، گرگان، گلستان و حتی سیستان وبلوچستان دیدگاه بهتری نسبت به قرض الحسنه دارند و منابع قرض الحسنه بیشتری را در مقایسه با استان ما جذب کرده اند.

منافی آذر از همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران با نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام(ره)، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام و ناجا برای بهترین تسهیلات به منظور کمک به اقشار محروم خبر داد.

وی افزود: این بانک توانسته است در 13 سال 10 میلیون مشتری جذب کرده و هشت میلیون فقره تسهیلات ارائه کند؛ بانک قرض الحسنه مهر ایران در زمینه بانکداری الکترونیک نیز همپای سایر بانک های باسابقه پیش می رود، اما گسترش خدمات الکترونیک دلیلی بر کاهش تعداد شعبه ها نبوده و در مجموع 23 شعبه در آذربایجان شرقی فعال هستند. وی منابع جمع شده این بانک در آذربایجان شرقی را 12 هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در استان، انتظار می رفت منابع جذب شده از 30 هزار میلیارد بالاتر برود. منابع ما نسبت به سال گذشته افزایش 3 هزار میلیارد ریالی و مصارف و تسهیلاتمان افزایش 6500 میلیارد ریالی داشته است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر آذربایجان شرقی با تشریح برخی طرح های مختص این بانک افزود: استفاده از کالا کارت تا سقف 20 میلیون تومان با کارمزد 4 درصدی 6، 9 و 12 ماهه یکی از راه های دور زدن تورم بوده که هم استانی ها می توانند برای خرید کالا از آن استفاده کنند، مبلغ این کارت در صورت معرفی کارکنان تا سقف 30 میلیون تومان هم قابل افزایش است.