آرشیو پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰، شماره ۵۳۳۵
ورزش
۲۲

رادوشوویچ ایران را ترک کرد

عواقب یک قرارداد افتضاح

دنیای اقتصاد : پرسپولیس کم مشکل و گرفتاری دارد، تهدیدهای گاه و بیگاه بوژیدار رادوشوویچ در راستای دریافت مطالباتش هم برای این تیم تبدیل به قوز بالای قوز شده است. کل داستان رادو این است که یک قرارداد سه ساله با قیمت بالا با سرخ پوشان دارد و هر لحظه می تواند با توجه به بدقولی های باشگاه با فسخ یکطرفه این قرارداد به فیفا شکایت ببرد.

در این صورت پرسپولیس ناچار خواهد شد کل رقم دستمزد رادو برای سه فصل را بپردازد. این همان بلایی است که در ماجرای گابریل کالدرون بر سر پرسپولیسی ها آمد. فوتبال ملی ایران هم در داستان مارک ویلموتس دقیقا طعم همین فاجعه را چشید. بنابراین رادوشوویچ در پرسپولیس حکم یک «بمب ساعتی» را پیدا کرده که هر لحظه ممکن است منفجر شود و تلفات بدهد.

 گفته می شود مجموع تعهد سه ساله پرسپولیس به بوژیدار 700 هزار یورو است که می توانید درک کنید با توجه به قیمت کنونی ارز چه رقم بالایی به حساب می آید. چنین پولی اگر به یک مربی خارجی برای از نو بنا کردن تیم پرداخت شود، شاید جای توجیه داشته باشد. با این حال دروازه بانی که در 95 درصد اوقات فصل روی نیمکت می نشیند، چرا باید چنین خرج هنگفتی روی دست باشگاه بگذارد و هر لحظه هم تن مردم بلرزد که مبادا او فسخ کند و کار دست پرسپولیس بدهد؟

به هر حال قرارداد سه ساله با رادوشوویچ که دستپخت محمدحسن انصاری فرد بود، حالا در گلوی پرسپولیس گیر کرده است؛ آن هم در حالی که نخستین قرارداد رادو در ایران 360 میلیون تومان بود و او را در زمره ارزان ترین بازیکنان لیگ برتر قرار می داد. حالا بوژیدار شب بازی با هوادار و وسط تقویم فشرده لیگ برتر، در اعتراض به عدم دریافت مطالباتش ایران را ترک کرده و طبق معمول کسی هم نیست که امضاکنندگان قرارداد کذایی را سوال و جواب کند.