آرشیو پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰، شماره ۵۳۳۵
ورزش
۲۲

اخبار خارجی

تمدید قرارداد دالیچ و کرواسی

دنیای اقتصاد : قرارداد زلاتکو دالیچ، سرمربی 55 ساله تیم ملی کرواسی برای دو سال دیگر تمدید شد. این قرارداد تا پایان سال 2024 معتبر خواهد بود. زلاتکو دالیچ از سال 2017 تا کنون سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی است و در جام جهانی 2018 به میزبانی روسیه مقام نایب قهرمانی را پس از شکست در دیدار فینال برابر فرانسه کسب کرد. کرواسی همچنین با هدایت دالیچ به جام جهانی 2022 در قطر نیز راه یافته است.

جوکوویچ واکسن زده یا نه؟

ایسنا : برگزارکنندگان مسابقات آزاد استرالیا حضور نواک جوکوویچ در نخستین تورنمنت گرنداسلم سال جدید را تایید کردند. جوکوویچ می تواند برای شروع نخستین گرنداسلم سال جدید و دفاع از عنوان خود، درخواست مجوز ویژه کند. نکته اینجاست که فقط بازیکنان کاملا واکسینه شده مجاز به شرکت در مسابقات هستند، اما جوکوویچ وضعیت واکسیناسیون خود را به دلیل رعایت حریم خصوصی مشخص نکرده است. این تنیسور صرب در فینال تنیس اپن استرالیا 3برصفر دنیل مدودف را شکست داد و برای نهمین بار فاتح این رقابت ها شد. تنیسور صربستانی دوباره نشان داد گرنداسلم ملبورن متعلق به او است.

کسی به خاطر کرونا اخراج نمی شود

ایسنا : شرکت کنندگان در بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن در صورت تشخیص ویروس کرونا در حین مسابقات، محروم نخواهند شد. این تصمیم توسط کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک است. آدامز، سخنگوی این کمیته گفت: «هیچ ورزشکار یا تیمی به دلایل مرتبط با کووید-19 محروم نخواهد شد. حداقل نتیجه یک ورزشکار یا تیم با در نظر گرفتن مرحله مسابقه ای که نتوانسته است در آن شرکت کند حفظ می شود. به عنوان مثال اگر به فینال بروند اما به دلیل ابتلا به کرونا نتوانند مسابقه دهند، مدال نقره دریافت می کنند.»