آرشیو پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰، شماره ۵۳۳۵
بازار پول و ارز
۱۲

سازمان سیا در حال افزایش دانش خود درخصوص ارزهای دیجیتال است

منبع: تحلیل بازار

 رئیس سازمان سیا با اعلام این خبر که سازمان تحت امر او در حال افزایش دانش در زمینه ارزهای دیجیتال است، گفت که سیا پروژه های متعددی را نیز در این زمینه کلید زده است. ویلیام برنز، مدیر فعلی سازمان سیا آمریکا طی سخنانی گفت که این سازمان دولتی پروژه هایی را با تمرکز بر جمع آوری اطلاعات درباره ارزهای دیجیتال آغاز کرده است.

برنز در نشست مشترک با مدیر عامل وال استریت ژورنال، در پاسخ به سوالی درباره ارزهای دیجیتال گفت که سیا علاوه بر برقراری ارتباط با کارشناسان این صنعت، به دنبال افزودن تخصص و دانش مربوط به ارزهای دیجیتال و بلاک چین در تیم تحلیلگران اطلاعاتی خود است. او همچنین گفت که چالش های فضای کریپتو با توجه به آنچه قبلا در حملات باج افزار دیده است، می تواند تاثیر زیادی بر اقتصاد و امنیت ایالات متحده داشته باشد.

برنز، با اشاره به اقدامات دیوید کوهن، مدیر سابق سیا گفت: کوهن پیش از من این کار را آغاز کرده بود. آنها تعدادی پروژه مختلف را راه اندازی کرده بودند که روی ارزهای رمزپایه متمرکز شده بودند و تلاش می کردند به عواقب درجه دوم و سوم نیز توجه کنند و به همکاران خود در سایر بخش های دولت ایالات متحده کمک کنند تا اطلاعات دقیقی را درباره آنچه ما می بینیم، ارائه کنند. رئیس سازمان سیا اضافه کرد که ایجاد چنین دانشی درمورد رمزارزها «اولویت مهم» برای آژانس امنیت آمریکا بوده و او قصد دارد «منابع و تمرکز» خود را به آن تخصیص دهد. مدیر سیا به جزئیاتی درباره مسیری که آژانس در رابطه با مبارزه با حملات سایبری در نظر گرفته است، اشاره نکرد؛ اما در عین حال تاکید کرد که هدف این پروژه، بررسی «دستیابی به شبکه های مالی» برای گروه های جنایتکار است که از ارزهای دیجیتال برای باج گیری استفاده می کنند. برنز که از ماه مارس سمت مدیریت سازمان سیا را بر عهده گرفت، می گوید شاهد بوده که چگونه هکرها میلیون ها دلار ارز دیجیتال را به دلیل حمله به سیستم خط لوله انتقال گاز کلونیال در ماه مه درخواست کرده اند. مایکل مورل، مدیر سابق سیا بین سال های 2012 تا 2013 گفت: «تحلیل بلاک چین یک ابزار بسیار موثر مبارزه با جرائم و جمع آوری اطلاعات است»، ابزاری که توسط سازمان های مجری قانون کمتر استفاده می شود.