آرشیو یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، شماره ۷۸۶۰
ایران زمین
۲۱

بررسی پرونده معدن چلاو در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: پرونده معدن جدید «چلاو» را  با درخواست از دیوان عدالت در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه می توان مورد رسیدگی قرار داد.

به گزارش تسنیم، سعید عمرانی با اشاره به حاشیه و اعتراضات ایجاد شده برای معدن جدید منطقه چلاو آمل بیان کرد: مجوز این معدن در حال بررسی دقیق است و تا حاصل شدن نتیجه پیگیری می شود.وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری شعب متعددی برای بررسی پرونده های اینچنینی دارد که مردم اگر از تصمیمات دولتی، کمیسیون ها، ماده 100، تمدید نکردن پروانه و... شاکی باشند به دیوان عدالت مراجعه می کنند، افزود: مردم به منظور رفع نقض تصمیم دولتی به دیوان عدالت اداری مراجعه می کنند و این دیوان موظف به رسیدگی به دادخواست شخص حقیقی و حقوقی است و آن نماینده سازمان یا وزارتخانه پاسخگوی این پرونده است. معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اگر در حوزه تولید چنین مسائلی باشد جهت حمایت از تولید ممکن است با وجود اشکالاتی جهت رسیدگی به ریاست دیوان عدالت اداری ارجاع داده شود، اظهار داشت: دیوان عدالت جهت حمایت از تولید بازبینی مجدد انجام دهد و مجوز به راحتی داده نمی شود.

وی گفت: در زمینه معدن چلاو مستندات و پرونده مورد نظر باید خوانده و بررسی شود و نمی توان بدون اطلاع حرفی زد و البته با توجه به عضویت دیوان عدالت اداری در ستاد اقتصاد مقاومتی، درخواست ارجاع پرونده این معدن شده تا مشکل بررسی شود.