آرشیو یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰، شماره ۷۸۶۰
حوادث
۲۲

تعیین قاضی ویژه در پرونده سقوط کودک به کانال آب ری

همزمان با سقوط مرگبار یک کودک به کانال آب در شهرستان ری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری خواهان شناسایی و برخورد با مقصران این حادثه شد.

روز پنجشنبه گذشته در ادامه سریال تکراری سقوط کودکان به کانال های آب، یک کودک 6 ساله دیگر به داخل کانال ری ورامین سقوط کرده و جان خود را از دست داد.

غلامرضا نوفرستی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با اشاره به سقوط یک کودک در کانال آب ری - ورامین گفت: در این پرونده قاضی ویژه تعیین شده تا بررسی و اعلام نظر کارشناسی شود که عدم نصب حصار در حاشیه کانال آب، مربوط به کم کاری کدام دستگاه بوده که ترک فعل انجام داده اند و قطعا با دستگاه های خاطی در زمینه عدم نصب مانع و سقوط کودک به کانال آب با قاطعیت برخورد خواهد شد.

در همین رابطه جعفر شربیانی، رئیس شورای اسلامی شهرستان ری نیز گفت: متاسفانه در این کانال حوادث مشابه دیگری نیز داشتیم و در برخی مواقع نیز فرد پس از سقوط با کمک مردم نجات پیدا کرده است. با توجه به حوادث مشابه در سال های اخیر و لزوم توجه به این معضل بزرگ پیگیر رفع این مشکل هستم که به جز احتمال سقوط، بوی نامطبوع این کانال نیز باعث نارضایتی ساکنان محله عباس آباد شده است و با وجود پیگیری ها می توان گفت که وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای در رفع مشکلات این کانال کوتاهی کرده اند. با وجود برگزاری جلسات متعدد و پیگیری توسط مجموعه فرمانداری ویژه شهرستان ری تاکنون اقدامی برای رفع این معضل صورت نگرفته است و در روزهای اخیر شاهد مرگ کودک دیگری در سایه بی تدبیری برخی از مسئولان بودیم.

سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در پی حادثه تلخ سقوط و جان باختن این کودک در نامه ای از وزیر نیرو درخواست رسیدگی و رفع این مشکل برای جلوگیری از حوادث مشابه کرد.