آرشیو چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۷۹۲۶
اجتماعی
۲۲

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: 30 درصد مردم دوز سوم واکسن کرونا را زدند

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اکنون در شرایط خوب کرونا هستیم، گفت: براساس آمارهای موجود، اکنون فقط 30 درصد از مردم که دوزهای اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، دوز سوم را هم زده اند که این رقم بسیار پایین است.

علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ایرنا گفت: اینکه اکنون در شرایط خوب کرونا هستیم بسیار دارای اهمیت است اما اقدامی که در این زمینه می شود انجام داد این است که مردم به تمام توصیه ها، دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی به خوبی عمل کنند که اکنون مهم ترین هشدارها و توصیه ها به مساله تکمیل مراحل واکسیناسیون مردم برمی گردد. به همین منظور از مردم می خواهیم که حتما دوز سوم «بوستر» کووید را تزریق کنند چرا که باید سطح پوشش به بالای 70 درصد برسد، اگرچه اکنون 30 درصد مردم دوز بوستر را تزریق کرده اند، در صورتی که باید این پوشش دوز بوستر «یادآور» هم به 70 درصد برسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون واکسن موردنیاز مردم برای تزریق دوز سوم یا یادآور در دسترس است مردم باید از این موقعیت به خوبی استفاده کنند تا شرایط کشور به همین شیوه پایدار بماند چون همه اقدامات 2 سال و نیم گذشته نشان داد که واکسیناسیون راه مهمی برای نجات کشور از این وضعیت و پایدار ماندن کشور در برابر کرونا است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: باید به شیوه ای عمل کرد که مردم را برای تزریق واکسن کرونا ترغیب کنیم و باید مردم نیز برای واکسیناسیون خود در برابر کرونا استقبال کنند تا دیگر به روزهای سخت و سیاه کرونا برنگردیم و دیگر مرگ های بالا و افزایش ابتلای مردم را نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز در برخی کشورها آمار مربوط به کرونا روند افزایشی دارد و ممکن است به خاطر وضعیتی که این کشورها دارند، سویه های جدید کرونا در ایران را هم شاهد باشیم پس بهتر است مردم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

ناجی تاکید کرد: براساس اطلاعات موجود ممکن است در آینده سویه ها یا فرایندهای جدید از کرونا را داشته باشیم و اینکه در فصل سرد سال سویه جدید را در کشور مشاهده کنیم دور از ذهن نیست که همه این مسائل به رعایت مسائل بهداشتی بستگی دارد.