آرشیو چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۷۹۲۶
ایران اقتصادی: کار و تعاون
۱۳

وضعیت معیشتی بازنشستگان با افزایش 57 درصدی حقوق بهبود یافت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: با تصویب افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حاشیه امنیت اقتصادی و وضعیت معیشتی بازنشستگان تقویت شد.

«حسن محمدیاری» در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: تصویب افزایش حقوق 57 درصدی بازنشستگان در دولت اقدام بجا و بسیار مفیدی بود.

وی افزود: از همه کسانی که دغدغه این افزایش حقوق را داشتند و پیگیری کردند تا به تصویب برسد و یک حاشیه امنیتی برای بازنشستگان ما در حوزه بازنشستگی فراهم شود، تشکر می کنم.

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم این مصوبه در اسرع وقت عملیاتی شده و ما شاهد این باشیم که معیشت بازنشستگان  سروسامانی پیدا کند. همچنین امیدوارم این رویکرد برای سال های آتی نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال شود.

 افزایش 57 درصدی حقوق، امید را به بازنشستگان بازگرداند

نماینده مردم جلفا و مرند، مصوبه دولت برای افزایش 57 درصدی حداقل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را اقدامی ویژه و قابل توجه برای حمایت از بازنشستگان توصیف کرد و گفت: این اقدام امید را به بازنشستگان بازگرداند.همچنین «معصومه پاشایی» در این خصوص در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: این اقدام دولت که در سایه تلاش های شبانه روزی وزیر کار محقق شد، امید را به جامعه بازنشستگان کشور برگرداند.

وی افزود: امیدواریم اقدامات تحول گرایانه وزارت کار که از افزایش حقوق کارگران شروع و هم اکنون در موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ظهور و بروز یافت، ادامه دار باشد.

وی تاکید کرد: مجلس نیز از هرگونه کمک به دولت برای خدمت به مردم و قشرهای محروم دریغ نخواهد کرد.