آرشیو سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۲۳۰۵۳
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

یادی از شهید مدافع حرم موسی رجبی

سر دادن برای اهل بیت

امروز چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم موسی رجبی است. این شهید چهارم اردیبهشت سال 58 در شهرستان ترکمنچای از توابع میانه به دنیا آمد.

شهید بزرگوار موسی رجبی از نیروهای مردمی و جهادی ساکن اسلامشهر تهران بود که داوطلبانه به یاری نیروهای جبهه مقاومت اسلامی در سوریه پیوست. با اینکه نیروی ویژه نظامی نبود اما دوره های پیش نیاز تخصصی مختلفی را با موفقیت و توان بالا گذراند. شهید از حسن اعتماد مسئولین در منطقه سوریه به ویژه پشتیبانی خطوط و یگان های رزم بهره مند بود و توانست فردی موثر باشد. از آنجایی که موشک های نقطه زن و برخی سلاح های دقیق نظامی نیاز به ارسال و دریافت اشعه های (اپتیکی و یا لیزری) روی اهداف دارد. کار اصلی اش که در حین انجامش به شهادت رسیده پشتیبانی از نیروهای رزمی بود.

وی سرانجام 31 خرداد سال 97 در حالی که روزه بود و به همرزمش گفته بود خواب دیده شهید می شود، غسل شهادت می کند و بعد از آنکه روزه خود را افطار می کند و نماز می خواند و سپس به درجه رفیع شهادت نائل می شود. از شهید موسی رجبی نقل شده است که می گفت خوش به حال شهید حججی ، شهدا همه پیش خداجایگاه خاصی دارند اما اگر شهید بی سر بشوی یعنی امام حسین(ع) هم به نوکری قبولت کرده، مثل اربابت شهید بشوی خیلی لذت دارد. پیکر شهید رجبی نیز به مشابه مولایش امام حسین(ع) بی سر شد.